Oszczędny, przyjazny środowisku, gwarantujący komfort pasażerom – to główne atuty autobusu hybrydowego, który obecnie jest testowany przez Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu
Niebawem na toruńskich drogach powinien zawitać nowy autobus MZK o innowacyjnym napędzie hybrydowo-spalinowo-elektrycznym marki MAN. Pojazd został zaprojektowany z myślą o oszczędności i sprytnym zagospodarowaniu energii. Jego silnik spalinowy wykorzystywany jest bowiem jako generator energii elektrycznej. Znajdują się w nim superkondensatory, dzięki którym magazynowana energia odzyskiwana jest podczas hamowania. Rozwiązanie to pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa nawet do 30%.
O komfort pasażerów, jak i zmniejszenie emisji wydzielanych spalin, odpowiedzialny jest system „start-stop”. W myśl jego zastosowania silnik spalinowy jest automatycznie wyłączany podczas postoju pojazdu na przystanku. W momencie zamknięcia ostatnich drzwi, silnik automatycznie jest uruchamiany. To duże udogodnienie także dla kierowcy, który nie musi wykonywać żadnych dodatkowych czynności w związku z tą funkcją pojazdu.