Kwota budżetu partycypacyjnego do rozdysponowania na rok 2017 wynosi 7 milionów. Głosowanie rozpocznie się 18 czerwca i potrwa 10 dni. To mieszkańcy zadecydują, które ze zgłoszonych projektów zostaną zrealizowane w naszym mieście. Jakie potrzeby mają torunianie?
Łącznie złożono 184 projekty, z czego tylko 129 zostanie poddanych głosowaniu. Odrzucono 33 projekty, 4 zostaną zrealizowane w ramach budżetu miasta, 4 zostaną włączone do innych, a 14 nie zatwierdzono z powodu braków formalnych. 96 projektów jest na liście lokalnej, a 33 na ogólnomiejskiej.
Do puli ogólnomiejskiej przeznaczono 2 109 000 zł, a w pulach lokalnych znalazły się 4 921 000 zł. Poszczególne z 13 osiedli będą miały do dyspozycji od 250 tys. do 631 tys. zł. Wartość wszystkich poddanych pod głosowanie projektów to 17 809 420 zł, co stanowi ponad 253 % dostępnej kwoty.
– W tym roku we wszystkich częściach miasta wnioski w sumie są droższe niż dostępne pule pieniędzy – mówi Paweł Piotrowicz, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta. – Cieszę się z tego, bo jest rywalizacja i rzeczywiście mieszkańcy będą musieli podejmować decyzje, co jest dla nich ważniejsze – podkreśla.
Czego dotyczą złożone propozycje? W szczególności dróg, parkingów, terenów rekreacyjnych, sportu i terenów zielonych. Uwzględniono też wybiegi dla psów, place zabaw czy siłownie zewnętrzne. Ciekawymi projektami są: skatepark w Kaszczorku i sieć punktów do wymieniania książek.
Głosowanie rozpocznie się w sobotę 18 czerwca i potrwa 10 dni – do 27 czerwca. Prawo głosu mają mieszkańcy Torunia, czyli osoby posiadające centrum życiowe na terenie Torunia, które ukończyły 16 lat. Głosować można za pośrednictwem strony internetowej www.budzet.torun.pl lub wypełniając kartę do głosowania. Kartę można wrzucić do urny w wyznaczonym punkcie:
- Punt Informacyjny Urzędu Miasta – Centrum, ul. Wały gen Sikorskiego 8
- PIUM – Podgórz, ul. Poznańska 52
- PIUM – Grudziądzka, ul. Grudziądzka 126b
- PIUM – Rubinkowo, ul. Dziewulskiego 38
- PIUM – Plaza, ul. Broniewskiego 90
- Wydział Spraw Administracyjnych, ul. Batorego 38/40
- Wydział Ewidencji i Rejestracji, ul. Wały gen. Sikorskiego 25