Czy Toruń wyróżnia się popularnością z grona wszystkich miast wojewódzkich? Media przemówiły!

0
1878

Regiony i miasta coraz częściej starają się sięgać po kolejne, nowe i bardziej kreatywne sposoby na swoją promocję. Atrakcyjny wizerunek, walka o popularność w mediach, czy ogólnopolska opinia to tylko jedne z wielu elementów istotnych w kreacji kampanii. Jak w tym temacie idzie Toruniowi?

Zapewne wielu z Was dostrzegło pewną tendencyjność repertuaru imprez masowych takich jak np. koncert znanego artysty. Występuje w nim kilka spotów i filmów promocyjnych dotyczących najważniejszych faktów oraz historii miejsca wydarzenia. Agencja Informacyjna „Press Service Monitoring Mediów” przedstawiła niedawno raport, który przedstawił cykliczną analizę medialnego image’u wszystkich 18 miast wojewódzkich.

Autorzy zestawienia poddali analizie ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych, które zostały wydane od początku bieżącego roku do marca. Według raportu na temat stolic regiolnych pojawiło się niemal 1,9 mln informacji.

Na bazie zebranych materiałów Press Service stworzyła dwa diagramy słupkowe, które dotyczyły liczby publikacji na temat miast wojewódzkich oraz wartość reklamową publikacji dla stolic regionalnych. Jak możemy zauważyć w poniższym rankingu nasze miasto znalazło się na trzynastym miejscu. Toruń był tematem 54313 publikacji we wszystkich mediach, które zostały wzięte pod uwagę w analizie.

wykres_1_stolice_regionow_mniejsze
Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich we wszystkich mediach (fot. Press Service Monitoring Mediów)

Dominatorem jest oczywiście Warszawa, której liczba wzmianek w pierwszych trzech miesiącach tego roku sięgnęła blisko 450 tys. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Kraków, a trzecią lokatę zajął Poznań. Stolica Polski opanowała także ranking wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji dla miast wojewódzkich, który sięgnął ponad 3 mld zł. Toruń zajął 12 miejsce, a wskaźnik dotarcia i promocji wyniósł blisko 290 tys. zł.

wykres_2_stolice_regionow_mniejsze
Wskaźnik dotarcia i promocji miast wojewódzkich (fot. Press Service Monitoring Mediów)

Bardzo ciekawym rankingiem jest także zestawienie liczby publikacji z nazwami miast w tytule, w którym Gród Kopernika znalazł się siódmym miejscu. W pierwszych trzech miesiącach Toruń znalazł w nagłówkach 515 tekstów, czyli tylko 483 mniej od lidera – Łodzi. Przed naszym miastem znalazły się takie metropolie jak Wrocław, Gdańsk, Kraków, Poznań, Warszawa, czy wcześniej wspomniana Łódź.

ranking press service
Liczba publikacji z nazwami miast w tytule (fot. Press Service Monitoring Mediów)

– Budowa spójnego wizerunku miasta to skomplikowany system naczyń połączonych. Analizy medialne i przeglądy mediów stanowią z pewnością jeden z najistotniejszych elementów w tworzeniu skutecznej strategii komunikacji. – czytamy w publicznej informacji prasowej Press Service Monitoring Mediów.

Tworzenie marki oraz wizerunku miasta jest jednym z priorytetów wielu miast, w tym także i Torunia. Ciekawe i umiejętne przedstawienie historii i faktów dotyczących naszego miasta może przyciągać uwagę potencjalnych turystów oraz studentów, którzy planują studiować w naszym mieście.