Stworzenie ciekawego i zwracającego uwagę nośnika reklamy nie jest rzeczą na tyle prostą, na ile mogłoby się to wydawać osobom, które nie zajmują się na co dzień branżą marketingu i reklamy. Innowacyjne reklamy bardzo często wiążą się bowiem nie tylko ze wzmożoną pracą grafików oraz osób odpowiedzialnych za kształt i treść kampanii reklamowych, ale także zastosowaniem mniej popularnych lub skomplikowanych procesów produkcyjnych, w wyniku których powstaje nośnik treści reklamowych wyróżniający się od konkurencji na tyle, by osiągnąć zamierzony efekt reklamowy
Bezpowrotnie minęły bowiem czasy, w których sukces kampanii reklamowej gwarantować mogło wyłącznie dobre umiejscowienie treści reklamowych (przy ruchliwych ulicach, placach handlowych itp.), niezależnie od ich jakości oraz sposobu przedstawienia. Poczynione wyżej uwagi w równym stopniu odnoszą się także do innych zastosowań nośników treści reklamowych. Dotyczy to między innymi tych form reklamy, które poza oddziaływaniem czysto perswazyjnym mają za zadanie informować konsumentów i kontrahentów o miejscu prowadzenia działalności gospodarczej – kasetonów reklamowych, tablic stanowiących oznaczenie budynków itp.
Poszukując ciekawych wizualnie, sprawdzonych w praktycznych zastosowaniach, a przy tym – wciąż mniej spotykanych i wyróżniających się spośród dostępnych na rynku nośników reklamowych, coraz większa liczba zamawiających decyduje się na skorzystanie z reklamy przestrzennej 3D, przybierającej najczęściej postać liter 3D. Nie jest przy tym wykluczone, aby – poza samymi literami – wykonać przestrzennie także inne elementy wyróżniające i identyfikujące określoną markę, w postaci na przykład logotypu lub hasła reklamowego charakterystycznego dla danego zamawiającego.
Litery 3D (przestrzenne) z powodzeniem wykorzystywane być mogą zarówno jako forma reklamy zewnętrznej, jak również wewnętrznej, umieszczanej wewnątrz budynków korporacyjnych, centrum handlowych czy nawet obiektów użyteczności publicznej. Ich niewątpliwą zaletą – poza innowacyjnym, zwracającym uwagę wyglądem – jest mnogość zastosowań i uniwersalność, dzięki czemu tę formę reklamy powinni rozważyć w zasadzie wszyscy przedsiębiorcy. Zaznaczyć przy tym należy, że wykonanie liter i symboli przestrzennych 3D nie musi wiązać się z dużymi nakładami finansowymi, a ponoszone w związku z ich wytworzeniem środki finansowe porównywalne są do kosztów wytworzenia takich nośników reklamy jak kasetony reklamowe, standy, billboardy i tym podobnych. Większość producentów i agencji reklamowych zajmujących się tego typu realizacjami umożliwia swoim klientom przygotowanie własnego projektu graficznego, na podstawie którego wykonywane są litery 3D. Ich wielkość (wymiary) limitowana jest wyłącznie możliwościami technicznymi i ogranicza je z jednej strony czytelność liter (zbyt małe litery nie będą czytelne dla odbiorców), z drugiej natomiast – rozmiary materiału, z którego są wycinane litery (choć stosuje się też techniki polegające na łączeniu liter z mniejszych kawałków poprzez ich klejenie).