Ostatnimi czasy do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu wpływają liczne sygnały o nieuczciwych sprzedawcach gazu!
Oszuści podają się za pracowników PGNiG. Przekonują mieszkańców o konieczności podpisania nowych dokumentów. To – jak przekonują – aneksy umów wynikające ze zmiany cennika. Tymczasem konsumenci nieświadomie zawierają umowę z nowym sprzedawcą gazu. Oszuści zyskują nowych „klientów” zazwyczaj na czas 36 miesięcy.
Miejski Rzecznik Konsumentów w Toruniu złożył już specjalne zawiadomienie do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego zdaniem manipulująca konsumentów i przedstawiająca niepełne i nierzetelne informacje firma działa bezprawnie.
Pamiętajmy, że umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa można anulować przez złożenie w terminie 14 dni od jej zawarcia oświadczenia o odstąpieniu od umowy! Trzeba zatem szybko działać, tym bardziej że pierwsza faktura, która uświadamia o popełnionym błędzie, wydawana jest dużo później.
By nie paść ofiarą takiego oszustwa, żądajmy po prostu od przedstawiciela firmy okazania identyfikatora lub legitymacji, a w razie wątpliwości potwierdźmy telefonicznie dane osoby w miejscu jego pracy. Kierujmy się zasadą ograniczonego zachowania i nie podawajmy przez telefon żadnych informacji dotyczących naszego mieszkania, rachunków czy umów.