Dwadzieścia siedem lat temu po raz pierwszy wysłano do Polski e-mail. Dwadzieścia pięć lat temu w USA wysłano pierwszego sms-a. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić, jakby funkcjonował świat bez nowoczesnych technologii. Kiedyś, aby dowiedzieć się, co wydarzyło się w kraju albo w okolicy kupowało się gazetę. Obecnie coraz częściej przerzucamy się na elektroniczne wydania. Opasłą książkę zastąpił niewielki i lekki czytnik e-booków. Dotarcie do potrzebnych informacji wymaga zaledwie kilku kliknięć. Wcale nie trzeba zasiąść przed potężnym sprzętem, wystarczy telefon z dostępem do sieci. Wiele firm nie wyobraża sobie działalności bez Internetu. Pozwala on dotrzeć do potencjalnych klientów, ułatwia utrzymywanie kontaktów, daje pole do popisu marketingowcom
W dobie Internetu trzeba się wyróżnić, bo konkurencja jest ogromna. Każdy użytkownik po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki zwraca uwagę jedynie na kilka pierwszych wyników wyszukiwania. Pozostałe setki tysięcy najczęściej pozostają niezauważone. Przedsiębiorcy starają się, aby ich strona znalazła się w górnych wynikach wyszukiwania. Jak zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania? Odpowiedź jest prosta – konieczne jest pozycjonowanie strony.
Google — najpopularniejsza z wyszukiwarek, zadbała o wygodę użytkowników. Coraz częściej szukając informacji w Internecie, otrzymujemy wyniki wyszukiwania dopasowane do naszej lokalizacji. Wpływ na to ma także fakt, że najczęściej korzystamy z urządzeń mobilnych, bo jest to wygodne i szybkie. Chcemy wiedzieć, gdzie w okolicy znajduje się najbliższy salon fryzjerski, gdzie można pójść na kawę, kiedy niespodziewanie spotka nas deszcz. Po wpisaniu takiego zapytania wyświetli się nam lista wyników, a w jej górnej części prawie zawsze zostanie umieszczone okienko z Map Google z zaznaczonymi firmami. Jeżeli chcemy sprawić, żeby osoba, chcąca napić się gorącej kawy trafiła właśnie do naszej kawiarni, powinniśmy zoptymalizować wizytówkę w Mapach Google.
Pierwsze kilka sekund jest kluczowe. Jak sprawić, aby potencjalny klient pozostał na wybranej stronie internetowej? Przede wszystkim musi ona zawierać atrakcyjne dla użytkownika treści. Marketing treści (content marketing) zawojował świat biznesu i wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie sytuacja się nie zmieni. Zadbać trzeba także o atrakcyjną oprawę graficzną. Dobór kolorów, jakość grafik, dobrze zaprojektowane logo – to wszystko ma znaczenie. Dobrze zaprojektowana strona internetowa jest przyjazna dla użytkownika. Na uwadze trzeba mieć to, że musi ona dobrze wyglądać nie tylko na monitorze stacjonarnego komputera, czy laptopa. Wiele osób będzie ją wyświetlać za pomocą urządzeń mobilnych. Trendy się zmieniają, dotyczą one także stron www. To, co sprawdzało się kilka lat temu, obecnie będzie uważane za przestarzałe i niefunkcjonalne.
Pomyśleć należy o reklamie. Tutaj pole manewru jest ogromne. Możemy posłużyć się reklamą w wyszukiwarkach. Dzięki temu link do naszej strony znajdzie się na górze listy wyników. Ogromny potencjał reklamowy mają media społecznościowe. Specjaliści do spraw marketingu internetowego bardzo wysoko oceniają wszelkie materiały wideo. Trafiają one do użytkowników i zapadają w pamięć. Należy o tym pamiętać planując wydatki na reklamę. Dobrze zmontowany filmik czy spot promocyjny może wiele zdziałać.
Od widoczności w sieci uzależnione jest pozyskanie klientów i wybicie się ponad konkurencję. Dla większości firm jest to „być albo nie być”. Dobrze widoczna strona internetowa i wizytówka w Mapach Google wymaga pracy osoby znającej się na marketingu w wyszukiwarkach, SEO, copywritingu, web designie i grafice. Sporo prawda? Warto podjąć współpracę z profesjonalistami w tej dziedzinie. Unikniemy wielu niepotrzebnych błędów i zaoszczędzimy czas.
Tekst powstał we współpracy z Topranking