Zakupy, remonty i nowe inwestycje – pracowity rok przed MZK

0
1107

Rok 2018 będzie obfitował w liczne inwestycje Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu. W planach są choćby dwa duże unijne projekty! Inwestycja pochłonie ponad 72 mln zł. 62 procent tej kwoty wpłynie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

W drugim półroczu 2018 roku rozpocznie się budowa linii tramwajowej na osiedle Jar. Prace potrwają dwa lata. Kolejne unijne przedsięwzięcie to przebudowa placu Rapackiego, która zagwarantuje poprawę stanu technicznego infrastruktury drogowej i tramwajowej. MZK kupi też pięć składów tramwajowych, trzy pojazdy techniczne i dwadzieścia niskoemisyjnych autobusów (hybrydowych lub elektrycznych).

– W 2018 roku będziemy realizować dwa duże, unijne projekty będące kontynuacją BiT City: „Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego w Toruniu BiT City II” oraz „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT City II” mówi prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki. – Dzięki ich realizacji jakość miejskiego transportu zbiorowego w naszym mieście będzie jeszcze wyższa. Wiadomo, że znacznie bardziej komfortowo podróżuje się nowymi autobusami i tramwajami, po cichych torowiskach i równych drogach, z możliwością przesiadek na nowoczesnych węzłach, skąd jest wiele połączeń.

Zmodernizowane zostaną również torowiska wraz z siecią trakcyjną wzdłuż ulic: Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wały gen. Sikorskiego oraz Kraszewskiego i Czerwona Droga. Ponadto powstanie nowy odcinek torowiska łączący pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości. W al. św. Jana Pawła II z kolei będziemy mieli nowoczesny węzeł przesiadkowy integrujący transport autobusowy z tramwajowym.

Projekt w liczbach:

1250 metrów – całkowita długość nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych
1 – liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych
550 metrów – długość wyznaczonych bus-pasów
1000 metrów – długość przebudowanych dróg dla rowerów
72 407 217,26 zł – całkowity koszt projektu
58 953 518,10 zł – wydatki kwalifikowane
36 808 082,10 zł – kwota dofinansowania: