Tablice reklamowe XXI wieku – o tym, jak przedsiębiorcy zwiększają swoją widoczność w przestrzeni miasta

0
923

Rozwój technologiczny nie pozostał bez wpływu na branżę marketingową. Wraz z nowymi technologiami oraz materiałami do głosu doszły nowe nośniki reklamy outdoorowej, za sprawą których proste tablice i szyldy reklamowe z każdym dniem stają się coraz mniej zauważalne. Czy to oznacza, że za niedługo w ogóle znikną z przestrzeni naszych miast i miasteczek? A może zbyt wcześnie wróżmy im odejście do lamusa?

Dzisiejszy artykuł poświęciliśmy nowoczesnym nośnikom reklamy outdoorowej, które – jak się za chwilę okaże – wcale nie konkurują z zewnętrznymi tablicami informacyjnymi i klasycznymi szyldami reklamowymi, bo… Ale o tym za chwilę.

Nowoczesne szyldy reklamowe – reklama LED i nie tylko w Warszawie

Świecące, migoczące i podrygujące na wietrze – współczesne nośniki reklamy outdoorowe są obecne w przestrzeni naszych miast nie od wczoraj. Które z nich są najpopularniejsze?

Okazuje się, że prym niezmiennie wiedzie reklama wielkoformatowa, nazywana także wielkopowierzchniową. Zazwyczaj przybiera formę dużego plakatu eksponowanego bezpośrednio na ścianie budynku, a podczas prac remontowych na rusztowaniu. Na rynku dostępne są także specjalne stelaże umożliwiające montaż reklamy wielkoformatowej w postaci wolnostojącej. Obecnie z rozwiązania szczególnie chętnie korzystają koncerny motoryzacyjne promujące najnowsze modele samochodów.

Drugim niezwykle popularnym nośnikiem są tzw. frontlighty, a więc tablice reklamowe (Warszawa) lub kasetony wyposażone w zewnętrzne źródło światła, które zapewnia doskonałą widoczność reklamy niezależnie od pory dnia, a także warunków atmosferycznych. Kolejną propozycją branży reklamowej są tzw. backlighty. Szyldy typu backlight to na ogół trójwymiarowe kasetony, których budowa umożliwia podświetlenie od wewnątrz. Najczęściej wykorzystuje się je do tworzenia szyldów informacyjnych montowanych bezpośrednio nad wejściem do lokalu usługowego. Można je także spotkać na zewnętrznych ścianach dużych galerii handlowych, w ten sposób marki wynajmujące przestrzeń handlową w galerii informują potencjalnych klientów o swojej obecności.

O swoją popularność nie muszą się bać również billboardy, które zwykle umieszcza się przy drogach poza obszarami zabudowanymi. Billboardy przyjmują postać wielkich tablic reklamowych z oświetleniem zewnętrznym, na które nakleja się reklamę wielkopowierzchniową złożoną z mniejszych elementów. Coraz częściej możemy również zaobserwować billboardy w postaci stelaży, na które naciąga się materiał z nadrukowaną reklamą wielkopowierzchniową. Taka reklama jest droższa, ale i bardziej wytrzymała.

Ostatnim specyficznym nośnikiem reklamy outdoorowej jest reklama pneumatyczna, a więc nośnik dmuchany. Tego typu nośniki znamy z imprez sportowych, koncertów, a także różnego rodzaju dmuchańców widocznych podczas dużych imprez plenerowych. Po reklamę pneumatyczną chętnie sięgają dealerzy samochodowi.

I gdzie tu miejsce na szyld reklamowy?

Żeby odpowiedzieć na to pytanie najpierw musimy się zastanowić nad funkcją, jaką spełnia tablica reklamowa – czy jej zadaniem jest informowanie przechodniów o możliwości skorzystania z danej usługi, czy też zwrócenie ich uwagi i budowanie świadomości marki? Oczywiście zdecydowana większość tablic i szyldów pełni więcej niż jedną rolę, jednak ich podstawowym zadaniem jest informowanie potencjalnych konsumentów o miejscu, w którym mogą zaspokoić swoją bieżącą potrzebę tu i teraz.