Remont Chełmińskiej oficjalnie zakończony! Co się zmieniło? (FOTO)

0
1121

Przebudowa Szosy Chełmińskiej między Trasą Prezydenta Władysława Raczkiewicza a Polną oficjalnie dobiegła końca! Jak zmienił się ten kilometrowy odcinek? 

Trasa zyskała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, obustronne chodniki i drogę rowerową. Przebudowano też skrzyżowania Szosy Chełmińskiej: z ul. Żwirki i Wigury, Długą, św. Józefa, Bartkiewiczówny, Harcerską, Wodociągową i Długosza. Najistotniejsza zmiana dotyczyła jednak skrzyżowania z ul. Długą, gdzie powstał układ drogowy z wyspą centralną i sygnalizacją świetlną.

– Na tę przebudowę torunianie czekali wiele lat – mówi prezydent Michał Zaleski. – Jeszcze w 2017 roku Szosa Chełmińska między Trasą Władysława Raczkiewicza a Polną, parametrami odstawała od innych arterii. Na odcinku od Długiej do Polnej – po stronie zachodniej – w ogóle nie było chodników. Teraz to już tylko wspomnienie. Dzięki inwestycji zyskaliśmy dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, obustronne chodniki i drogę rowerową.

(fot. SKANSKA S.A.)
(fot. SKANSKA S.A.)

Mimo lepszej jezdni kierowcy mają jednak powody do zmartwień, skarżąc się na korki wynikające z niepoprawnie skoordynowanej sygnalizacji świetlnej.

– Wspólnie z policją obserwujemy, jak rozkłada się ruch, jakie są preferencje kierowców – przekonuje Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD. – To pozwoli na wprowadzenie korekt. Potrzeba na to jednak kilku dni. Wielu kierowców oswaja się z nową organizacją ruchu i zupełnie nowym układem drogowym w tym miejscu. Warto dodać, że wprowadzanie sygnalizacji oraz ich koordynacja wymaga wielu testów i prób, co obecnie się odbywa. Dlatego apeluję do kierowców o cierpliwość.

(fot. SKANSKA S.A.)
(fot. SKANSKA S.A.)

W czasie prac powstał także fragment torowiska pod przyszłą linię tramwajową na Jar. Ponadto zmodernizowano przejazd kolejowy w okolicy Polnej. Zadbano też o kanalizację deszczową, sanitarną, sieć gazową, ciepłowniczą i wodociągową. Nie brak też ekranu akustycznego i nowym lamp.

Wartość inwestycji wynosi 19 409 795 złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, dofinansowanie wynosi: 14 432 943,13 PLN. Wykonawcą robót jest Firma Skanska S.A.

źródło: MZD

(fot. SKANSKA S.A.)
(fot. SKANSKA S.A.)