Próba obciążeniowa na wiadukcie przeszła pomyślnie. Inwestycję zrealizowaną w ramach przebudowy ul. Łódzkiej na odcinku od Lipnowskiej do Zdrojowej
Wraz z drogami dojazdowymi wiadukt liczy 40,52 m długości, 14,7 m szerokości i 6,2 m wysokości. Obiekt składa się z jednego przęsła i dwóch podpór. Do jego budowy zużyto łącznie 493 m sześciennych betonu i 67 000 kg stali. W minionym tygodniu przetestowano jego wytrzymałość.
– Obciążenie obiektu miało charakter statyczny. Na obiekt wjechały 4 ciężarówki, każda z nich o masie całkowitej 32 tony. Obciążenie statyczne prowadzone było dla jednego schematu ustawienia obciążenia próbnego, przewidzianego w opracowanym wcześniej projekcie technologicznym – mówi Krzysztof Futro, kierownik budowy z ramienia PBDI S.A.
Był to ostatni test przed uzyskaniem stosownych zezwoleń i dopuszczeniem obiektu do użytkowania.
– Ten etap też jest pracochłonny, ponieważ musimy uzyskać pozwolenia od wielu instytucji od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. PKP PLK, Straży Pożarnej, Policji – dodaje Futro.
Najtrudniejszym etapem przy budowie wiaduktu były prace na torami kolejowymi. Wymagało to użycia specjalnego dźwigu o nośności 260 ton i uzgodnień z PKP, co do harmonogramu robót. Większość prac montażowych była prowadzona nocą, aby zminimalizować przerwy w ruchu pociągów, przy wyłączonej trakcji elektrycznej i w przerwach pomiędzy kursowaniem pociągów.
źródło: torun.pl