Nośniki reklamy znajdujące się w przestrzeni publicznej mają wielką siłę perswazji. Często są rejestrowane przez przechodniów podświadomie, wpływając na ich decyzje zakupowe. Nic więc dziwnego, że właściciele firm właśnie na nich skupiają się podczas promowania produktów czy usług. Dobrze zaplanowana kampania outdoorowa może przynieść duże zyski, należy tylko wiedzieć, jak ją przeprowadzić. Oto kilka porad, w jaki sposób, krok po kroku, stworzyć reklamę zewnętrzną idealną dla naszej firmy
Na początek trzeba określić czas i budżet przeznaczone na reklamę
Aby kampania outdoorowa odniosła skutek, należy ją zaplanować od zera. Pierwszym krokiem będzie wyznaczenie sobie ram czasowych, które pragniemy poświęcić na jej organizację. Następnie zastanówmy się, jakie mamy możliwości finansowe i kadrowe, by ten plan wypełnić. Jeżeli promujemy nowo otwarty sklep, reklama okaże się aktualna najwyżej przez kilka tygodni. Potrzebujemy wobec tego mniej pieniędzy i materiałów, niż w przypadku długodystansowej kampanii. Niezależnie od czasu jej trwania warto pamiętać, że największe wrażenie wywiera w trakcie pierwszych dwóch tygodni, zatem dobrze jest zadbać, by zobaczyło ją wtedy jak najwięcej osób.
Pora na najważniejszą decyzję. Wybieramy nośnik reklamy
Połowa sukcesu planowanej promocji to odpowiednie dobranie jej wizualnej formy. I nie chodzi tutaj tylko o kolorystykę i przyciągające uwagę hasła reklamowe, ale również o dopasowany do okoliczności nośnik. Zastanówmy się, gdzie zostanie umieszczony nasz outdoor. Jeśli ma się znaleźć w większych polskich miastach lub przy drogach szybkiego ruchu, konieczne będą widoczne z daleka, wielkoformatowe billboardy, najlepiej podświetlane. Jeśli natomiast zależy nam na lokalnym promowaniu danych usług, dobrym wyjściem okaże się reklama świetlna w postaci kasetonów albo liter podświetlanych, które zapewnią widoczność na osiedlu lub w małych miasteczkach. Gdy już mamy wybrany nośnik, pora na zaprojektowanie reklamy. Wybierzmy kolorystykę kojarzącą się z działalnością firmy, odpowiednie ilustracje, zdjęcia, czcionkę. W przypadku kasetonów reklamowych albo liter 3D, na przykład produkowanych przez firmę Dream Promotion, istotną rolę odgrywają również zastosowane w nich najwyższej jakości materiały oraz nowoczesne technologie.
Kampania gotowa? Teraz czas sprawdzić jej efektywność
Gdy nasza akcja promocyjna już przez jakiś czas jest widoczna dla odbiorców, pora przekonać się, jak działa. W tym celu analizujemy sprzedaż: jeśli od chwili umieszczenia reklamy w przestrzeni publicznej wzrosła, a nasza strona internetowa odnotowała więcej odwiedzin, możemy świętować sukces. Głównym celem promocji produktu albo usługi okazuje się bowiem ich zakup przez klientów, dlatego gdy możemy pochwalić się większymi zyskami, kampanię można uznać za skuteczną.