Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

0
872

Sklepy internetowe wyrastają w sieci jak grzyby po deszczu. Niemal każda branża może poszczycić się tym sposobem sprzedaży, a chętnych na zakupy za pomocą laptopa czy smartfona ciągle przybywa. Nic więc dziwnego, że dotarcie do potencjalnych klientów, które powinno być niezwykle proste, w rzeczywistości sprawia trochę problemów. Powodem jest ogromna konkurencja organizująca coraz to nowe promocje, a także niska pozycja sklepu w wyszukiwarce. O ile pierwszą trudność da się wyeliminować przez oferowanie korzystnych zniżek, o tyle druga wymaga długofalowych działań. Jak przez pozycjonowanie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Odpowiedź w poniższym artykule

Pozycjonowanie jest kluczem do sukcesu w sprzedaży internetowej

Wysoka pozycja w wyszukiwarce liczy się nie tylko w przypadku witryn firmowych czy blogów. Również sklepy internetowe, które można znaleźć na dwóch pierwszych stronach w Google, odnotowują większą liczbę odwiedzających, a także sfinalizowanych transakcji. Zatem, żeby zagwarantować sobie powodzenie na rynku internetowym, warto zainwestować w działanie znane szerszej publiczności jako SEO. Składają się na nie operacje wewnętrzne, jak optymalizacja kodu strony czy linkowanie w obrębie witryny, a także zewnętrzne: pozyskiwanie linków do wartościowych stron, content marketing albo odnośniki z firmowych mediów społecznościowych.

Aby pozycjonowanie odniosło skutek, trzeba się zastanowić, jaką firmę chcemy wypromować. Inaczej bowiem będzie wyglądał plan działania dla małego, niszowego sklepiku, a w odrębny sposób dla wielkiej sieci posiadających też stacjonarne siedziby. Dobrym ruchem będzie zlecenie pracy wyspecjalizowanej agencji SEO, takiej jak Inseo. Dzięki temu zapewnimy sobie wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Kampania Google AdWords to nieoceniona pomoc dla pozycjonowania

Jeżeli prowadzimy biznes, który rozkwita sezonowo albo chcemy po prostu wspomóc działania SEO, świetnym rozwiązaniem będzie wykupienie płatnych reklam PPC. Zasady opłat za nie są nieco inne, niż w przypadku pozycjonowania organicznego, gdzie rozliczamy się na podstawie ustalonego abonamentu. Za reklamę AdWords (obecnie nazywaną Ads) płacimy tylko wtedy, gdy użytkownicy w nią klikną. Dodatkowo gwarantuje ona pierwsze pozycje w wyszukiwarce, gdyż płatne wyniki wyszukiwania wyświetlają się najczęściej na górze strony. Możemy w każdej chwili rozpocząć i zakończyć kampanię, dlatego jeśli na przykład sprzedajemy bombki choinkowe, reklama PPC to dla nas niezwykle korzystna opcja.