Trwa rewitalizacja Parku Tysiąclecia [FOTO]

0
1024

Rewitalizacja Parku Tysiąclecia dobiega końca! Za kilka tygodni odmieniony zieleniec będzie gotowy na przyjęcie mieszkańców

W ponad 19-hektarowym parku na lewobrzeżu zmodernizowano alejki spacerowe, powstał ciąg rowerowy z nawierzchni mineralnej i ciąg pieszo-jezdny z kostki granitowej, a także schody terenowe i podesty drewniane. W centralnej części parku, przy budynku śluzy i prochowni, zbudowano pochylnię ułatwiającą osobom niepełnosprawnym i rodzicom z wózkami dotarcie do alejki spacerowej wzdłuż fosy. Przy schodach przewidziano zjazdy różnej szerokości – węższe dla jednośladów i szersze dla wózków. W parku została też wyznaczona i specjalnie oznakowana pętla biegowa.

(fot. Sławomir Kowalski/torun.pl)
(fot. Sławomir Kowalski/torun.pl)

Zieleniec wzbogacił się o liczne ławki, w tym dwie przystosowane dla matek karmiących, stojaki na rowery, kosze na odpady, kosze na psie odchody oraz tablice informacyjne. W zachodniej części, w strefie wypoczynku, znajdziemy hamaki, leżaki i stoły parkowe. Dla najmłodszych jest plac zabaw z zestawami gimnastycznymi, tyrolkami, zjeżdżalniami, huśtawkami oraz piaskownicą. W części wschodniej powstało boisko wielofunkcyjne oraz siłownia plenerowa. Nie zapomniano o czworonogach – wybieg z urządzeniami sprawnościowymi dla psów znajduje się w pobliżu stawu „Felek”.

(fot. Sławomir Kowalski/torun.pl)
(fot. Sławomir Kowalski/torun.pl)
(fot. Sławomir Kowalski/torun.pl)
(fot. Sławomir Kowalski/torun.pl)

W ramach zagospodarowania zieleni nasadzono 273 nowe drzewa i 2389 krzewów. Formowane są i obsadzane zielenią są skarpy, założono nowe kwietniki i trawniki dywanowe. Efekty tych prac zobaczymy w pełni w kolejnych sezonach. W wyremontowanym budynku starej prochowni urządzono toalety, a sąsiadujący z nim budynek śluzy przeznaczono dla obsługi. W parku będzie bezpieczniej – montowanych jest 200 lamp i monitoring.

(fot. Sławomir Kowalski/torun.pl)
(fot. Sławomir Kowalski/torun.pl)

Wykonawcą prac, które zakończą się w czerwcu, jest Przedsiębiorstwo Inżynieryjne Inmel z Poznania. Koszt całkowity projektu to 11,6 mln zł, w tym ponad 9,8 mln zł dofinansowania z unijnego Funduszu Spójności.