Pokusa szybkiego zdobycia wymarzonych pozycji w wynikach wyszukiwania jest niekiedy nieodparta. Dlatego właściciele firm ryzykują czasami wizerunkiem przedsiębiorstwa, żeby przebić się przez zwarte szeregi konkurencji. Jak jednak pokazuje doświadczenie tych, którzy z takich praktyk korzystali – nie warto. Dowiedz się, jakie profity uzyskasz dzięki postawieniu na White Hat SEO i kiedy Twoja kampania reklamowa okaże się bardziej skuteczna.
Pozycjonowanie zgodne z wskazaniami Google da Ci same korzyści
Jak wiadomo, stosowanie tak zwanego „czarnego” SEO może dać błyskawiczne efekty, dlatego wydaje się doskonałą opcją, kiedy nie masz czasu na szeroko zakrojone działania pozycjonerskie. Mimo wszystko nie zaleca się jego wprowadzania w życie z prostego powodu. Metody, jakich używa black hat SEO, niosą za sobą daleko idące i niekoniecznie pozytywne skutki. Opiera się ono bowiem na sposobach co prawda skutecznych, ale nieakceptowalnych przez Google. Dlatego techniki te działają jedynie przez krótki czas, a efektem starań może być nałożenie kary w postaci bana lub filtra. Warto więc dokładnie sprawdzać ofertę interesującej nas agencji marketingowej. Jeżeli obiecuje ona spektakularne wyniki w krótkim czasie, lepiej zrezygnować ze współpracy. Bezpieczniejszym i przy okazji etycznym sposobem na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest White Hat SEO, które pozwala zdobyć szczyty wyników wyszukiwania zgodnie z zasadami narzuconymi przez Google. Na dodatek witryna będzie nie tylko profesjonalnie zoptymalizowana, ale wartościowa dla użytkowników i robotów wyszukiwarki.
W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Zastanawiasz się, jakich metod pozycjonowania lepiej unikać? Jedną z nich jest system wymiany linków, swojego czasu bardzo popularny. Technika ta polegała na szybkim zdobywaniu dużej ilości odnośników do strony; jak nietrudno się domyślić, nie były one najlepszej jakości. Często linki te okazywały się przypadkowe i wyrządzały witrynie więcej szkody, niż pożytku. Obecnie Google surowo karze takie praktyki i kładzie nacisk na to, żeby profil linków prowadzących do witryny był wysokiej jakości – to wpływa na jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jak w takim razie pozycjonować stronę? Oto przydatne wskazówki
Pozycjonowanie strony firmowej dobrze jest rozpocząć od audytu, który przeprowadzi profesjonalna agencja SEO. Dostaniesz od niej informację zwrotną ze wskazówkami, co warto poprawić w witrynie, żeby lepiej funkcjonowała i przyciągała do siebie potencjalnych Klientów. Jak wiadomo, współczesny internauta nie lubi czekać, więc kluczową kwestią będzie tutaj szybkość ładowania strony. Jeśli Twoja witryna firmowa uruchamia się dłużej niż 5 sekund, możesz stracić nawet 40% konwertującego ruchu. Na uwagę zasługuje również fakt, że obecnie coraz więcej internautów korzysta z urządzeń mobilnych. Strona musi więc odpowiadać dużym wymaganiom: nie tylko dostosowywać się do różnych rozmiarów ekranów, ale przede wszystkim błyskawicznie się ładować. Odbiorca nie poczeka na to, aż witryna uruchomi się całkowicie, ale przejdzie do konkurencyjnej firmy, gdzie ofertę będzie mógł przejrzeć już po dwóch sekundach. Możesz temu zapobiec! Eksperci z agencji SEO dopracują Twój serwis od strony technicznej, podnosząc jego wydajność. To jednakże dopiero początek: po optymalizacji przychodzi czas na właściwe pozycjonowanie. W jego skład wchodzi wysokiej jakości, kreatywny link building, czyli pozyskiwanie odnośników do strony z renomowanych witryn internetowych. Opłaca się dołączyć do niego także linkowanie wewnętrzne, czyli zamieszczanie na stronie odnośników do innych podstron, które mogą zaciekawić Klienta. Dla White Hat SEO ważny jest też content marketing, czyli budowanie wartościowej treści, pomagającej użytkownikowi znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania.