Uniwersytet Mikołaja Kopernika obchodzi w tym roku swoje 70. urodziny. Z tej okazji powstała jubileuszowa strona internetowa, organizowane są też specjalne wydarzenia. Wizerunek toruńskiej uczelni zostanie przebudowany i odświeżony.
Stare logo uniwersytetu zostanie zastąpione nowym, wpasowującym się w obecne trendy. Znak ma być prosty i łatwo rozpoznawalny. Najważniejsze, aby mógł być aktualny za pięć czy dziesięć lat. Logo zostało zaprojektowane w związku z historią grodu Kopernika.
– Pierwszym etapem prac było szczegółowe przeanalizowanie materiałów historycznych. Największa inspiracja to odręczny rysunek słońca w dziele Kopernika – o projekcie opowiedział Szymon Saliński, autor koncepcji nowego logo.
Identyfikacja uniwersytetu składa się z dwóch barw głównych i sześciu kolorów dodatkowych. To odpowiedniki obszarów wiedzy, związanych z wydziałami, działającymi na UMK.
– Nowy znak graficzny jest minimalistyczną ikoną teorii kopernikańskiej – dodaje Saliński.
UMK dzięki tym zabiegom przejdzie rewolucję wizerunku. Dodatkowo planuje wzbogacić ofertę promocyjną.