Jesteś nowicjuszem na rynku e-commerce, a może masz już za sobą lata doświadczeń? Niezależnie od tego, na jakim etapie się obecnie znajdujesz, warto zadbać o to, by Twój sklep przyciągał do siebie klientów. A nie da się tego zrobić bez odpowiedniego przygotowania strony internetowej do sprzedaży – dopiero dopracowana witryna jest w stanie generować oczekiwane zyski. Jeżeli zatem chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób pozyskać odbiorców i przekonać ich do odwiedzin w sklepie, przeczytaj poniższy artykuł. Zapraszamy do lektury!
Zadbaj o wygląd sklepu. Niech każda podstrona będzie przejrzysta i przyjazna dla odbiorcy
To, co przyciąga ludzi do sklepu internetowego, to głównie jego estetyczny wygląd. Strona powinna być prosta w obsłudze, a menu intuicyjne – to sprawi, że potencjalny klient zostanie na niej na dłużej i być może podejmie decyzję zakupową. Jeżeli nie masz doświadczenia w budowie witryn, zgłoś się do specjalistów, chociażby ekspertów z ESEO. Oni pomogą Ci poprawić stronę tak, by nie tylko ładnie wyglądała, ale również ułatwiała klientom i robotom Google poruszanie się po niej. Warto wspomnieć, że pierwsze wrażenie użytkownika jest bardzo ważne, gdyż decyzję o zakupie podejmuje on w ciągu trzech pierwszych sekund kontaktu ze stroną. W tym celu należy też zadbać, aby ten kontakt… w ogóle się odbył.
Dołóż wszelkich starań, by sklep pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania
Obecność strony sklepu w wyszukiwarce to dzisiaj konieczność, by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jak wiadomo, ponad 90% użytkowników Google nie przechodzi na drugą kartę wyników, posiłkując się jedynie tymi stronami, które znajdą na pierwszej. Nietrudno się więc domyślić, że wysokim ruchem mogą pochwalić się tylko witryny umieszczone najwyżej. Pragniesz do nich dołączyć? Niezbędne okaże się pozycjonowanie strony sklepu, czyli takie działania w witrynie i poza nią, które windują ją do TOP10, a nawet do TOP3 wyszukiwarki. Specjaliści ze wspomnianej już Agencji ESEO znają bezpieczne i etyczne sposoby na poprawienie Twojej pozycji w Google, a co najważniejsze na to, byś utrzymywał się w czołówce przez długi czas (więcej informacji na https://www.eseo.pl/pozycjonowanie-stron/). Możesz skorzystać tylko z pozycjonowania albo połączyć je z reklamami Google Ads.
Skuteczna reklama to klucz do Twojego sukcesu. Zaplanuj ją mądrze i skrupulatnie
Przedsiębiorcy prowadzący biznes wiedzą doskonale, że odpowiednia promocja zapewnia sukces zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim czy nawet światowym. Wraz z nastaniem ery internetu sposoby na reklamę uległy jednak zasadniczej zmianie. Teraz promocją jest nie tylko baner internetowy czy analogowy albo filmik video, ale też… wyniki wyszukiwania w Google. Najlepszą reklamą jest bowiem ta, której nie widać na pierwszy rzut oka. Jeżeli zatem chcesz pozyskać klientów dla swojego sklepu internetowego, dołóż starań, by wyświetlać się w wyszukiwarce – w wynikach organicznych albo płatnych. Te ostatnie są skuteczną reklamą dla sklepów nastawionych na sprzedaż sezonową albo uzupełnieniem standardowego pozycjonowania.