Opanowanie wielu dziedzin naszego życia przez nowe technologie dla jednych jest ułatwieniem, dla innych wyzwaniem. Mogłoby się wydawać, że głównym czynnikiem umożliwiającym zwycięską konkurencję w sytuacji, gdy łatwo jest porównywać poszczególne dostępne w internecie oferty, będzie cena. Tymczasem ogromne rzesze internautów tego nie robią, a w każdym razie nie sprawdzają w tym celu zbyt wielu wyników, jakie dostarcza im wyszukiwarka. To właśnie na niej warto więc skupić swoją uwagę w obszarze działań marketingowych
Pozycjonowanie stron to od lat sprawdzony sposób na sukces
Natłok atakujących nas zewsząd reklam sprawia, że zwracamy na nie uwagę coraz mniej. Oczywiście pomysłowy bądź bardzo zwielokrotniony przekaz jest w stanie pozostawić w naszej pamięci ślad, jednak nie oznacza to jeszcze, że pozwoli na skłonienie nas do podjęcia decyzji zakupowej. To samo dotyczy internetu – kto traktuje go tylko jako dodatkową przestrzeń pozwalająca na publikację materiałów promocyjnych, ten nie wykorzystuje drzemiącego w tym medium potencjału.
A wynika on nie tyle z zapewnianej przez niego szybkości komunikacji co z faktu, że jego użytkownicy nie są już zupełnie biernymi odbiorcami. Sami poszukują potrzebnych im ofert i treści. Pozycjonowanie stron jest oczywistym sposobem na wykorzystanie tego faktu. Zadbaj o to, by strona Twojej firmy była wysoko w wyszukiwarce, a zobaczysz, że było warto ponieść związany z tym koszt!
Jest on bowiem nieunikniony, jako że Google bardzo dba o jakość dostarczanych wyników. Przed kilku laty diametralnie zmieniły się zasady decydujące lokatach poszczególnych stron, co wyeliminowało z wyścigu ku czołówce te pozycjonowane poprzez pozyskiwanie tanich linków niskiej jakości. Znacznie wzrosło przy tym znaczenie optymalizacji, a także nakład niezbędnej przy tym pracy. Nadal jest to jednak najlepszy sposób na to, by zyskać szansę dotarcia do niemal wszystkich potencjalnych klientów – bo któż nie korzysta dzisiaj z Google?
Walcz o każdą kolejną lokatę. Zobaczysz, że po prostu się opłaca
Prace zespołu SEM zaczną się od wnikliwego audytu strony, a także analizy słów kluczowych i konkurencji. Jak przypominają fachowcy z firmy AFTERWEB, wyznaczenie właściwej strategii to konieczny warunek sukcesu. Nie walczymy wszak o wysokie lokaty same w sobie, tylko o nowe zamówienia czy zapytania ofertowe, co wymaga dotarcia do odpowiednich odbiorców. W dodatku innym wyzwaniom musimy stawić czoła w małych miastach, a innym w dużych, takich jak Warszawa czy Poznań, wiele podmiotów będzie musiało natomiast podjąć walkę z rywalami z całego kraju. Przekonaj się, nawet bardzo liczni są do pokonania!
Gdy wiemy co chcemy osiągnąć, możemy przystąpić do optymalizacji, która, poza stworzeniem unikalnych treści, niesie ze sobą konieczność zadbania o wiele szczegółów technicznych, co nierzadko oznacza gruntowną przebudowę witryny. Budowa bazy linków to także pewne wyzwanie, pochłaniające znaczne koszty – agencja wykonująca zadania na potrzeby wielu podmiotów jest w stanie je wszystkie obniżyć.
Kiedy pojawiają się efekty? Zależy to od liczebności i siły konkurentów, z reguły trwa to kilka miesięcy, przy czym tempo wzrostu pozycji spada blisko szczytu. Wówczas każda kolejna zdobyta lokata oznacza jednak coraz wyższy zysk. Sięgnij po niego!