W przypadku butelek mamy ogrom możliwości do skomponowania etykiety. Rozmiarów napojów jest wiele, tak więc i rodzajów butelek jest wiele. Tutaj jednak zajmiemy się plastikowymi, czyli raczej skoncentrowanymi na napojach bezalkoholowych. Oprócz oczywistej funkcji informacyjnej, etykiety na butelki muszą przyciągać wzrok. Wartość estetyczna wysuwa się na pierwsze miejsce w wyścigu o to, co jest ważniejsze. Oczywiście litera prawa jest bezwzględna i wymusza umieszczenie na produkcie określonych informacji, co jest oczywiste, niemniej jednak patrzymy tutaj z perspektywy biznesu, a więc także marketingu. Mądry projekt z całą pewnością połączy obie wartości w jedno. Ale jak do tego podejść?
Atrakcyjne etykiety na butelki podnoszą sprzedaż produktów
Zamierzasz wprowadzić nowy produkt na rynek? W takim razie potrzebna Ci też dobra reklama. Ale nie mówimy tutaj o przekazach w telewizji, w Google czy też o innych formach marketingu. Podstawą jest dobra „aparycja” Twojego asortymentu. Tak więc liczy się nie tylko kształt butelki, ta wszakże może być zupełnie podstawowa, z detalicznymi różnicami, ale także odpowiednia etykieta. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że żeby cieszyć się sukcesem sprzedaży, należy wyprzedzić konkurencję. Ale sama jakość produktu to jedno, przecież trzeba najpierw po niego sięgnąć. Odpowiednio wyeksponowana butelka zawsze wzbudzi ciekawość, a gdy już ta sztuka się uda, to skieruje wzrok na skład – jeśli jest dobry, to szanse na zakup wzrastają diametralnie. Etykiety na butelki muszą być oryginalne w sferze wizualnej oraz odpowiednio informatywne. Tak więc żywe kolory, grafiki wycelowane w persony konsumenckie, treści o składzie i sygnalizatory ekologii – to wszystko wpłynie na osiągnięcie celu.
Jak przygotować właściwie projekt etykiety? Na co zwrócić uwagę?
Klienci dzisiaj uważnie czytają skład produktu. Co prawda nie każdy „rodzaj” konsumenta tak ochoczo poświęca swój czas na wywiadywanie się, co znajduje się wewnątrz, niemniej jednak dzisiaj wybór jest tak duży, że czytamy chociaż te główne informacje. Etykieta na butelkę musi mieć jednak przede wszystkim wyraźnie wyodrębnioną nazwę firmy, slogan i atrakcyjną grafikę. Oczywiście obrazek może być zastąpiony atrakcyjnym napisem z ciekawym fontem. Wszelkie nawiązania do składu czy też do historii firmy mogą być cenne. Takie nawiązania zbudują renomę, a przy okazji silnie zwiążą towar z marką. Ostatnimi czasy bardzo popularne są etykiety na butelki w stylu vintage. Moda najpewniej najlepiej wyraża ducha epoki, w której żyjemy, tak więc warto zwracać na nią uwagę. Na szczęście niektóre firmy tworzące naklejki oferują także możliwość przygotowania projektu – na przykład firma Grafpress. Znajdziesz ją pod linkiem https://etykieta.info.pl/etykiety-na-butelki/. Tak więc, jeśli nie chcesz zbierać informacji, jak to zrobić właściwie, możesz sięgnąć po ich pomoc.