Jak się skutecznie promować w przestrzeni publicznej? Zainwestuj w unikalny szyld reklamowy i czekaj na klientów!

0
783

Mało które przedsiębiorstwo jest w stanie odnieść spektakularny sukces bez skutecznego marketingu. Eksponowanie zalet swoich produktów bądź usług musi iść w parze z budowaniem pozytywnych skojarzeń z marką. Promocja w przestrzeni publicznej wciąż stanowi skuteczne narzędzie, aby to osiągnąć. Nawet najbardziej prestiżowa lokalizacja na niewiele się zda, jeżeli potencjalni klienci nie będą mieli zaufania do danej firmy

Identyfikacja wizualna Twojego biznesu to podstawa. Wszelkie materiały promocyjne muszą być spójne

Gama kolorystyczna, stylistyka czcionek, wreszcie specyficzny język haseł i sloganów marketingowych – na odbiór przekazu przez konsumentów wpływa masa drobnych czynników. Projektując szyld reklamowy należy mieć starannie przemyślaną koncepcję, co ma przedstawiać i do czego się odwoływać. Trzeba przy tym uwzględnić nie tylko specyfikę danej branży oraz najczęstsze oczekiwania jej klientów, ale też działania konkurencji. Komunikowanie dokładnie tych samych cech w zbliżony sposób spowoduje, że Twoja firma najprawdopodobniej zginie w tłumie – będzie tylko jedną z wielu. Być może konieczny będzie gruntowny rebranding, jednak gra często okazuje się warta świeczki. Na dłuższą metę zdecydowanie bardziej opłaca się być pierwszym (zwłaszcza „w umysłach”, kiedy klienci myślą o swoich potrzebach i określonych kategoriach produktów) niż lepszym. Udowodnić swoją realną przewagę nad konkurencją trudniej niż pokazać pewne wartości i niestandardowe korzyści.

Zanim przystąpisz do montażu szyldu reklamowego, dokładnie zapoznaj się z lokalnymi regulacjami

Polskie przepisy nie słyną z przejrzystości, przedsiębiorcy często muszą mierzyć się z rozbieżnymi interpretacjami oraz nieprzewidzianymi przez ustawodawców skutkami. W tym konkretnym przypadku najważniejsze są akty prawne dotyczące ochrony miejskiego krajobrazu. Lokalne władze mogą wyznaczyć określone strefy, w których umieszczanie szyldów reklamowych i innych zewnętrznych materiałów promocyjnych będzie całkowicie zabronione lub ograniczone. Specjaliści z firmy Ambient Marketing zalecają, aby przed złożeniem zamówienia na jakiekolwiek outdoorowe konstrukcje reklamowe rzetelnie przeanalizować aktualnie obowiązujące rozporządzenia. W przeciwnym wypadku można wydać pieniądze na nośnik, którego nie będzie można w ogóle wykorzystać. Dla profesjonalnego wykonawcy zaprojektowanie i stworzenie szeroko pojmowanych tablic, precyzyjnie spełniających wszelkie konieczne wytyczne, tak naprawdę stanowi rutynowe zadanie.