Wiele firm zastanawia się, komu najlepiej powierzyć pozycjonowanie strony – agencji SEO czy freelancerowi? A może zrobić to samodzielnie? Ostateczny wybór zależy od kilku czynniki, a przede wszystkim od twoich potrzeb i budżetu, którym dysponujesz. Rozważmy wszystkie rozwiązania bardziej szczegółowo na przykładzie pozycjonowania stron w Toruniu.
Pozycjonowanie w wariancie „zrób to sam”
Jeśli nie znasz się na pozycjonowaniu i optymalizacji SEO, to ta opcja to najgorszy możliwy wybór. Nieumiejętne działania pozycjonerskie mogą zaszkodzić pozycji twojej witryny i znacząco ograniczyć ruch na niej, a co za tym idzie, również zyski. SEO na własną rękę jest dla Ciebie odpowiednie w takich przypadkach:
- na tym etapie rozwoju biznesu nie jesteś w stanie przeznaczyć budżetu na skuteczną promocję;
- masz chęć iść w kierunku SEO, opanować ten kierunek, od razu stosując wiedzę w praktyce;
- masz dużo czasu, aby poświęcić czas na zgłębianie sekretów pozycjonowania.
Pamiętaj jednak, że promowanie zasobu w wynikach wyszukiwania i optymalizacja pod wymogi wyszukiwarek to bardzo złożone zagadnienie, które obejmuje setki mniej lub bardziej ważnych czynników i elementów. To czasochłonny proces, którego efekty nie są widoczne od razu, więc jeśli brakuje ci cierpliwości i wiesz, że twoja firma potrzebuje cię w innych obszarach, to powinieneś zlecić pozycjonowanie specjalistom.
Współpraca z agencją SEO
Prawdopodobnie najlepiej pozycjonowanie na Toruń przeprowadzi profesjonalna i sprawdzona agencja SEO. Wszystkiego dowiesz się tutaj: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-torun/. Decydując się na takie rozwiązanie, musisz liczyć się wyższymi kosztami, ale równocześnie wiesz, za co płacisz, ponieważ bez trudu możesz zweryfikować rzetelność firmy.
Nad Twoją witryną będzie pracował sztab specjalistów, a to oznacza wydajniejsze i szybsze pozycjonowanie. Co więcej, agencje do pracy wykorzystują płatne narzędzia i usługi, podczas gdy większość freelancerów często używa analogów o ograniczonej funkcjonalności, co może bezpośrednio wpływać na wyniki pozycjonowania.
Bardzo często też agencje SEO świadczą szereg innych usług, które nie ograniczają się do samej promocji w wyszukiwarkach. Możesz im zlecić reklamę kontekstową, marketing w social media czy realizację kampanii e-mail marketingowej.
Pozycjoner–freelancer
Freelancer pracuje dla siebie i z reguły rozwiązuje zadania zdalnie. Zazwyczaj takich specjalistów można znaleźć na portalach dla freelancerów, w sieciach społecznościowych czy „z polecenia”. Problem jednak pojawia się już na etapie wyboru wykonawcy – w tej społeczności możesz spotkać zarówno wysoko wykwalifikowanych specjalistów, jak i całkowitych nowicjuszy, a nawet oszustów. Weryfikacja nie jest tak łatwa, jak w przypadku agencji SEO. Freelancer nie musi mieć swojej strony internetowej, a jego portfolio może być wymyślone, dlatego zawsze warto poprosić referencje od poprzednich klientów.
W jakich przypadkach najlepiej skorzystać z usług freelancera:
- masz zadanie jednorazowe, na przykład, współpracowałeś już z agencją, ale później konieczna była aktualizacja tekstów;
- nie potrzebujesz długoterminowej współpracy;
- masz niewielki budżet na pozycjonowanie.
Problemem może być brak terminowości (z uwagi na realizację kilku zleceń równocześnie) i czynnik ludzki, tzn. specjalista pracujący nad Twoim projektem może zniknąć bez wyjaśnienia, powołując się na chorobę, jakąś siłę wyższą lub po prostu o Tobie zapomnieć.
Podsumujmy krótko: kompleksową promocję najlepiej zostawić agencji, mniejsze zadania możesz zlecić freelancerowi, a samodzielne pozycjonowanie weź pod uwagę tylko w ostateczności.