Strona Twojej firmy nie przyciąga klientów? Zadbaj o jej pozycjonowanie w największej wyszukiwarce!

0
685

Posiadanie własnej witryny www to obowiązek każdego przedsiębiorstwa, które realnie dąży do rozwoju i poważnie traktuje swoich klientów. Jednak samo opłacanie domeny oraz stworzenie nawet najbardziej atrakcyjnej wizytówki w internecie nie wystarczy, aby skutecznie zachęcić odbiorców do skorzystania z oferty. Trzeba jeszcze spełniać oczekiwania przedstawicieli grupy docelowej – pierwszym krokiem w tym kierunku powinno być pozycjonowanie strony na odpowiednio dobrane słowa kluczowe

Witryny z TOP 5 w Google przejmują aż 95% ruchu z całego serwisu

Statystyczny konsument nie ma najmniejszej ochoty na sumienne, rzetelne porównywanie wszystkich dostępnych ofert, jakie znajdują się w internecie. Użytkownicy wyszukiwarki spodziewają się, że witryny wyświetlane w pierwszej kolejności będą zawierały wszystko, czego w danej chwili potrzebują. Na przykład wiadomości na konkretny temat albo dostępności określonego towaru w e-sklepie. Poszukiwania najlepszej opcji zwykle ograniczają się do pierwszej strony Google, na drugą wchodzi niespełna 5% wszystkich internautów. Specjaliści z dziedziny nowoczesnego marketingu, reprezentujący rodzimą agencję ESEO, podkreślają że pozycjonowanie stron internetowych stanowi fundament wszystkich działań promocyjnych w sieci. Nawet najbardziej korzystna dla klienta oferta na niewiele się zda, jeżeli tylko pojedyncze osoby będą w stanie w ogóle na nią trafić. Flagowa usługa Google jest przy tym bardzo selektywna: aby witryna www mogła przesunąć się w górę rankingu, musi spełniać szereg wyśrubowanych kryteriów – w tym kilka oficjalnie niejawnych.

Efekty pozycjonowania stron internetowych przychodzą po pewnym czasie

Reguły, według których algorytmy wyszukiwarki ustalają kolejność prezentowanych stron, pozostają pilnie strzeżoną tajemnicą. Poza tym ulegają mniejszym lub większym modyfikacjom – wszystko ma zmierzać ku temu, aby prezentowane przez Google wyniki idealnie odpowiadały intencjom użytkownika. Wdrożenie aktualnych standardów jakości wcale nie jest takim prostym zadaniem, jak niektórzy uważają. Eksperci z ESEO tłumaczą, że dawno już minęły czasy kiedy pozycjonowanie stron internetowych przynosiło efekty niemal natychmiast. Stosowanie „starych” metod często przynosi skutki odwrotne od zamierzonych. Wykrycie zakazanych przez wyszukiwarkę praktyk kończy się nałożeniem kary: filtra obniżającego miejsce w rankingach lub ban, czyli całkowite wyrzucenie domeny z wyników. Dlatego zadanie dbania o pozycję firmowej witryny www w Google najlepiej powierzyć renomowanej agencji, z wieloletnim doświadczeniem i bogatym portfolio. W dłuższej perspektywie takie postępowanie okazuje się nieporównywalnie bardziej opłacalne.