Na skuteczność działań promocyjnych składa się szereg aspektów. Warto starać się o jak największą ich skalę i efektywność uzyskiwaną przez kierowanie ich do właściwych odbiorców. Nie mniej ważna jest jednak treść każdego formułowanego przekazu, na którą składają się także elementy graficzne. Ich przygotowanie nierzadko jest lekceważone, tymczasem odpowiedni namysł nad tym zagadnieniem pozwala uzyskać istotny atut
Musisz zostawić ślad w pamięci odbiorcy nawet wtedy, gdy nie jest zainteresowany
Nasze materiały reklamowe obecne w przestrzeni publicznej czy mediach, nawet branżowych czy w inny sposób sprofilowanych, za każdym razem trafiają do bardzo różnych odbiorców. Spośród nich tylko stosunkowo niewielka grupa natychmiast wykaże zainteresowanie naszą ofertą, w danym momencie odpowiadająca jej potrzebom. Co z pozostałymi? Także są bardzo ważni! Trzeba tylko utkwić im w pamięci. Możemy to osiągnąć przez zwielokrotnienie przekazu, a także nadanie mu atrakcyjnej formy. Wszelkiego typu logotypy pełnią tu ogromną rolę i warto ich przygotowywanie powierzać fachowcom. Formy łatwe do zapamiętania i budzące odpowiednie skojarzenia sprawią, że przy bezpośrednim kontakcie z naszą usługą czy produktem, nie będzie on już czymś zupełnie obcym i budzącym rezerwę. Dlatego właśnie także swoją markę warto promować wszędzie.
Przygotowując logo należy pamiętać o kilku kwestiach technicznych. Musimy stworzyć księgę znaku, która określi sposób, w jaki można je umieszczać na różnych materiałach – spójność jest konieczna do tego, by kolejne kontakty odbiorcy z naszym przekazem pozwoliły mu zachować go w pamięci. Ustalone powinny być także konkretne numery kolorów, by produkcja czy druk wszelkich materiałów i akcesoriów nie groziła jakimikolwiek kosztownymi niespodziankami. O konieczności dysponowania wersją w grafice wektorowej wspominać chyba nie trzeba.
Długopis, torba, a może wycieraczka z logo? Możliwości jest bardzo wiele
Naniesienie znaku graficznego na dowolny przedmiot nadaje mu zupełnie nową funkcję, czyniąc z niego np. prezent, który może trafić do rąk tych spośród gości stoiska promocyjnego czy np. punktu usługowego, w których pamięci koniecznie chcemy utkwić.
Dobór takich akcesoriów powinien zapewniać maksymalne prawdopodobieństwo częstej ekspozycji, a więc warto stawiać na gadżety praktyczne. Propozycji jest tutaj wiele – od długopisów i nośników pamięci, poprzez torby i plecaki, po naczynia czy narzędzia – trzeba tylko ustalić jakie pasują do naszej branży i ile i jaki koszt sztuki przy danym przeznaczaniu będzie akceptowalny.
Logo powinno być rzecz jasna obecne także w wykorzystywanych przez nas obiektach. Na instalacji kasetonu czy innego szyldu sprawa się jednak nie kończy. Świetnym rozwiązaniem jest wycieraczka z logo, w jaką można wyposażyć się np. dzięki ofercie Wytwórni Wycieraczek Systemowych. Duża powierzchnia pozwala stworzyć okazały, niemożliwy do przeoczenia element, sam w sobie stanowiący znakomitą oprawę – to ważne, bo profesjonalizm w tym zakresie ułatwia budowania zaufania. Przy okazji, duża wycieraczka w formie maty chroni nasze wnętrze przed wnoszeniem do niego zbrudzeń, nawet wówczas, gdy przechodzący po niej ludzie nie przywiązują do tego wagi. To także wpływa na jego wygląd i pozwala uzyskać korzystny efekt.
Akcesoria z logo mogą więc z powodzeniem łączyć funkcje praktyczne z promocyjnymi.