Kiedy postanawiamy zaprezentować swoją firmę na targach, do uczestnictwa w nich należy się przygotować. Marketing stanowi klucz do owocnej prezentacji wizerunku firmy, dlatego warto zadbać o wielopoziomowy plan. Od czego zacząć oraz jak sobie poradzić z pozyskaniem jak największej ilości klientów i partnerów biznesowych? Zapraszamy do lektury!
Rodzaj imprezy dopasowany do obszarów naszej działalności
Wydawać się może, że to oczywiste – gdy prowadzimy firmę ze sprzętem dla motocyklistów, wybierzemy się na targi motoryzacyjne. Kiedy jesteśmy producentem dekoracji weselnych, uwagę skierujemy w stronę targów ślubnych. Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy są w stanie tak szybko sprecyzować, w jakich targach najbardziej opłaci im się uczestniczyć. Wiele firm pasuje swoim profilem do tematyki rozmaitych eventów. Wówczas, zamiast zapisywać się na większość z nich, warto dokonać selekcji. Pomocna będzie analiza uczestników danych targów. Jedne imprezy są chętniej odwiedzane przez studentów, inne przez młode małżeństwa, na kolejne przychodzą przedstawiciele firm – wiedza na ten temat ma dla nas bardzo duże znaczenie, gdyż uczestnicy targów to nasi potencjalni kontrahenci. Określmy zatem, do kogo ma trafić nasza oferta. Na jakich klientach najbardziej nam zależy oraz, jaki jest główny cel promocji, na którą się decydujemy.
Zadbajmy o efektowne stoisko handlowe i broszury
Każda firma posiada charakterystyczne barwy, logo i rozpoznawalne hasło reklamowe. Tych elementów nie może zabraknąć na stoisku handlowym. Zorganizowanie wyrazistej i wyróżniającej się ekspozycji leży w obowiązku przedsiębiorcy, biorącego udział w targach. Po profesjonalne systemy wystawiennicze warto jest się zgłosić do sprawdzonej firmy, jaką jest AdSystem. Są w niej sprzedawane m.in. ścianki systemowe wykonywane na zamówienie. Idealnie nadają się one na eventy związane z promowaniem działalności, w tym konferencje, targi oraz prezentacje. Podświetlane ścianki reklamowe zwrócą uwagę uczestników imprezy, a także zachęcą ich do zapoznania się z naszą ofertą. Dodatkowo pomogą też broszury i katalogi, wręczane zwiedzającym przez obsługę stoiska. Jeśli odpowiednio zaopiekujemy się osobami, odwiedzającymi nasz punkt na targach, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zapamiętają one naszą firmę i w przyszłości skorzystają z jej usług. Wyeksponowane logo i piękne kolory z pewnością nie zaszkodzą w promocji, a ścianki systemowe z grafikami nawiązującymi do naszej działalności na długo pozostaną w pamięci uczestników targów.