Marketing partyzancki, inaczej zwany guerilla marketingiem, to kreatywna strategia marketingowa skoncentrowana na tanich, niekonwencjonalnych taktykach, które mają na celu dawać maksymalne wyniki. Ten typ promocji czerpie inspiracje z wielu istniejących już narzędzi, wykorzystując je w niestandardowy sposób. Termin marketingu partyzanckiego jest dość młody – stał się popularny w 1984 roku, za sprawą Joy’a Conrada Levinsona, który opisał go w jednej ze swoich książek. Przedsiębiorcom spodobało się to podejście, głównie ze względu na atrakcyjną cenę przy jednoczesnej wysokiej skuteczności. Do głównych zalet marketingu partyzanckiego zalicza się możliwość swobodnej komunikacji z odbiorcami w kreatywny, odważny i angażujący sposób. Głównym symbolem marketingowej partyzantki są wlepki, nie naklejki. Różnic pomiędzy dwiema formami należy doszukiwać się w ich głównym przeznaczeniu.
Czym różnią się wlepki od typowych naklejek?
Wlepki reklamowe zazwyczaj występują w formie małych, niepozornych elementów wykorzystywanych w marketingu, które rzucają się w oczy i przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Od naklejek różnią się one możliwościami zastosowania; mimo że obie formy stosuje się w marketingu, wlepki dają o wiele więcej opcji na ich umiejscowienie – począwszy od codziennych miejsc, w okolicy których znajduje się główna siedziba firmy, aż po sprzedawane produkty. Zaliczane do formy street artu wlepki dostępne są w różnych kształtach i kolorach; mogą posiadać grafikę lub przekaz tekstowy, a także stanowić połączenie obydwu rozwiązań. Z racji że należą do marketingu partyzanckiego, są dyskretne i możliwe do zobaczenia w naprawdę wielu miejscach, począwszy od słupów, przez skrzynki pocztowe, aż do ścianek pojazdów miejskich. Wielu właścicieli decyduje się na wręczanie wlepek swoim klientom wraz z zakupionym produktem – na pewno spotkałeś się kiedyś z laptopami oblepionymi licznymi wlepkami. Tę taktykę stosują zwłaszcza osoby blisko związane z branżą kreatywną, które same projektują grafiki umieszczane na samoprzylepnych arkuszach.
Gdzie można wydrukować wlepki reklamowe?
Jeżeli zainteresował cię temat marketingu partyzanckiego i chcesz spróbować wdrożyć go do swojej codziennej strategii reklamowej, pamiętaj by zlecić wykonanie wlepek profesjonalistom. Jedną ze specjalistycznych drukarni, w której możesz zrealizować swoje marzenie o wlepkach nawiązujących do tego, co oferujesz, jest Etykat – producent etykiet na arkuszach i rolkach. Pełna oferta drukarni obejmuje etykiety czyste standardowe, spersonalizowane, uszlachetnienia na etykietach oraz materiały reklamowe (w tym wlepki). Więcej o technikach, z których korzysta drukarnia, dowiesz się na ich stronie internetowej, www.etykat.pl. Wybierając odpowiednią wlepkę samoprzylepną, ustal cechy podstawowe jej drukowania, określ wymagania specjalne i wybierz nośnik nalepki samoprzylepnej. Jeżeli odpowiednio zadbasz o te aspekty, będziesz mógł w niedalekiej przyszłości cieszyć się wysokogatunkowymi wlepkami. Warto próbować nowych rozwiązań – zdarza się, że najprostsza forma przekazu dociera do większego grona odbiorców, niż skomplikowana strategia.