01 marca 18.00 w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu odbędzie się otwarcie trzech nowych wystaw: „Życie w wyobraźni” (wystawa zbiorowa), „Półśrodki” Macieja Andrzejczaka i Dawida Marszewskiego oraz „Alef zero” Pawła F. Jaskuły
Bogusz Bogatko, Piotr Bosacki, Marta Buczkowska, Lim Cha, Marco Giordano, Józef Robakowski, Rozdzielczość Chleba, Gabriele de Santis, Claudia Sinigaglia, Tytus Szabelski: Życie w wyobraźni, kuratorka: Dobrosława Nowak
pokaz filmu Diego Marcona: 01.03.2019 (piątek), godz. 20.00 / wstęp wolny, OdNowa, kino „Niebieski kocyk” (mała scena), ul. Gagarina 37a
– Do udziału w wystawie Życie w wyobraźni zaprosiłam artystów zainteresowanych istnieniem granic między wybranym zakresem rzeczywistości i nierzeczywistości. Ich prace dotyczą przestrzeni psychologicznych, emocjonalnych, wizualnych i, powiedzmy, ogólnych. Dla twórczości każdego z nich znamienna jest chęć zbadania owej granicy, przy lekkości rozważań niedopominających się odpowiedzi – podkreśla Dobrosława Nowak, kuratorka wystawy.
Maciej Andrzejczak & Dawid Marszewski: „Półśrodki”, kuratorka: Marta Smolińska
Świat sztuki bywa przewrotny. Paradoksalnie czasem nie środki, a półśrodki prowadzą do bardziej inspirujących rozwiązań. Twórcy ci intensywnie kręcą się wokół malarstwa. Poruszają się w orbicie sztuki postmedialnej, postkonceptualnej i postinternetowej oraz w aurze nowego materializmu. Przekonują, że coś, co tymczasowe, niedopełnione, prowizoryczne, niedorobione, zrobione z półproduktu… może być kompletne w takim właśnie stanie.
Paweł Franciszek Jaskuła: „א0 /alef zero/”
– Wystawa jest jedną z nieskończoności w diaphanalnym continuum cyklu wystaw #000000. Jest próbą kontaktu z otaczającym nas metafizycznym światem, symptomem wyrywającym się z ogółu, by wciągnąć nas w nieskończoność. Projekt #000000 jest próbą polemiki z pojęciem czerni samej w sobie, czerni w malarstwie, a także statusem obrazu jako obiektu, ale też powierzchni o potencjale metafizycznym. Tytułowe #000000 jest umownym zapisem najgłębszej czerni w programach graficznych, takich jak Photoshop i inne. Jest zatem symbolem absolutnej czerni, która fizycznie/wizualnie nie może być osiągnięta.– mówi Paweł Franciszek Jaskuła.