Apteczka w firmie. Sprawdź jak ją skompletować?

0
1359

Każdy z nas spędza w pracy sporo godzin każdego dnia. W tym czasie może dojść do wypadku, którego skutkiem będzie skaleczenie lub kontuzja. Możemy również gorzej się poczuć

Dlatego też przepisy BHP wymagają od pracodawcy posiadania obowiązkowej apteczki, w której znajdą się niezbędne leki i akcesoria. Sprawdźmy więc, co powinno znajdować się w firmowej apteczce.

Jesteś pracodawcą? To twój obowiązek

Każdy właściciel firmy, który zatrudnia pracowników ma obowiązek zaopatrzyć miejsce pracy w apteczkę. Wynika on z przepisów, które znajdziemy w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997 w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Na pracodawcę nakłada się obowiązek zapewnienia apteczki, która pozwoli na udzielenie pierwszej pomocy.

Co powinno znaleźć się w apteczce firmowej?

Przepisy prawa nie określają jasno wyposażenia apteczki w miejscu pracy. Kryterium jakie musi zostać spełnione to zapewnienie środków opatrunkowych w odpowiedniej ilości. Musisz więc wziąć pod uwagę liczbę pracowników, którzy są zatrudnieni w twojej firmie. Wśród niezbędnych środków opatrunkowych wymienić należy między innymi środek do dezynfekowania ran, jałowe kompresy i gazy, bandaże oraz plastry opatrunkowe różnej wielkości. Jeśli zastanawiasz się gdzie znaleźć wszystkie niezbędne elemetny wyposażenia firmowej apteczki sprawdź ofertę dostępną na stronie http://hurtowniamedyczna.com.pl/. To miejsce, w którym tanio kupisz wszystko, czego potrzebujesz.

Co z lekami?

Prawo nie wymaga od ciebie abyś udostępniał swoim pracownikom leki. Niemniej jednak, jeśli wspólnie z zespołem ustalisz, że warto byłoby mieć pod ręką podstawowe preparaty – nic nie stoi na przeszkodzie. Wśród środków, które mogą znaleźć się w firmowej apteczce warto wymienić przede wszystkim środki przeciwbólowe, przeciwgorączkowe, lek na biegunkę, leki rozkurczowe na bóle brzucha czy preparaty na ból gardła. Pamiętaj, że zgodnie z wytycznymi BHP nie masz obowiązku ich zakupu. Jeśli jednak zależy ci na zdrowiu i samopoczuciu pracowników – warto rozważyć taką możliwość.