Poznaj kilka powodów, dla których warto prowadzić firmowego bloga

0
1028

Początki blogowania w Polsce sięgają 1997 roku, a dziś taka forma kontaktu z użytkownikami sieci przeżywa prawdziwy renesans popularności. Blog firmowy jest świetnym narzędziem, które wspomaga pozycjonowanie strony i umożliwia zoptymalizowanie jej pod kątem SEO. Nie posiadasz jeszcze dziennika internetowego? Pozwól że wyjaśnimy Ci, dlaczego warto to zmienić

Dzień dobry. Nazywam się Jan Nowak, czyli blog, jako forma przedstawienia się Klientom

Internetowy research przed zakupem interesującego nas produktu to coraz popularniejsze zjawisko, które możemy zaobserwować w niemalże każdej branży. Elektronika, ubrania, kosmetyki. Wielu Klientów swoje decyzje zakupowe podejmuje w oparciu o informacje, jakie udało się zebrać w sieci. Firmowy blog jest idealną formą komunikacji z potencjalnym nabywcą naszych usług. Nie musimy nawet wychodzić z domu. Wystarczy, że treści umieszczane na naszej stronie internetowej będą interesujące i odpowiedzą na wszystkie potencjalne pytania, jakie mogą nurtować naszych gości. Blog jest także świetnym miejscem, w którym możemy wykreować wizerunek eksperta w dziedzinie. To bardzo istotne, ponieważ wszelakie badania potwierdzają, że Klienci ufają produktom, których sprzedawcy są nie tylko wiarygodni, ale także profesjonalni.

O czym należy pisać na blogu firmowym, aby treści tam zamieszczane były atrakcyjne dla Klienta? Przede wszystkim musimy uwydatnić wszystkie zalety skorzystania z naszych usług. Warto także powiedzieć więcej o samej marce i wartościach, jakimi się kieruje. Twoja firma jest rodzinnym biznesem, który przechodzi z pokolenia na pokolenie? Taka informacja powinna znaleźć się w dzienniku! Blog jest miejscem, w którym możemy zyskać nowych Klientów, albo ich całkowicie stracić. Brak regularności w jego prowadzeniu to prawdziwe marketingowe samobójstwo.

Odkryj marketingowy potencjał bloga i daj sobie szansę na zwiększanie zysków

Kontakt z potencjalnymi klientami to nie jedyna zaleta prowadzenia firmowego bloga. To także miejsce, które w sposób naturalny wspiera pozycjonowanie stron w sieci. Proces ten jest absolutną podstawą marketingu internetowego. Za pomocą artykułów umieszczanych w naszym dzienniku można w bardzo prosty sposób zbudować długi ogon fraz kluczowych, czyli haseł najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę przez naszych potencjalnych Klientów. Ciekawe i inspirujące treści są źródłem pozyskiwania nowych linków. Prowadząc wartościowego bloga możemy być pewni, że prędzej czy później link do strony zostanie udostępniony w mediach społecznościowych lub na innych stronach internetowych.

Aby pozycjonowanie stron przebiegało sprawnie i skutecznie, warto zadbać o regularność w prowadzeniu bloga firmowego. Taką czynność możemy wykonywać sami lub zlecić ją profesjonalnemu copywriterowi. Znajdziesz ich m.in. w agencji SEO InPozycjonowanie. Nie jest żadną tajemnicą, że Google wspiera świeży content. Strony często aktualizowane są dobrze postrzegane przez wyszukiwarkę, a każdy nowy post to kolejna podstrona naszej witryny. W skrócie? Regularne publikowanie treści na blogu daje jasny sygnał dla Google’a, że strona rozwija się i warto pozycjonować ją nieco wyżej na liście wyszukań.