Urząd Miasta Torunia przyjmuje wnioski do budżetu partycypacyjnego na rok 2017. Jeśli wiesz na jakie inwestycje w naszym mieście powinno przeznaczyć się 7,03 mln zł, zgłoś swój pomysł. Termin składania dokumentów upływa 31 marca 2016 roku
Budżet partycypacyjny to możliwość decydowania przez mieszkańców o części wydatków publicznych, które lokalne władze oddają w ich ręce. Pierwszy etap polega na składaniu wniosków z propozycjami, a drugi na głosowaniu na zgłoszone projekty.
W tym roku do podziału jest 7,03 mln zł czyli 6% kwoty podatku od nieruchomości, jaka wpłynęła do kasy miejskiej w ubiegłym roku. Kwotę dzieli się na dwie pule: ogólnomiejską, do której trafi 30% środków, czyli 2,1 mln zł i osiedlową, do której trafi 70% środków, czyli 4,9 mln zł. Ta druga zostanie rozdysponowana na 13 okręgów według zasady: połowa na trzynaście równych części pomiędzy wszystkie okręgi, 1/4 proporcjonalnie do liczby mieszkańców okręgu i 1/4 proporcjonalnie do powierzchni okręgu.
Jak złożyć wniosek i kto może to zrobić?
Wnioskodawcą może być osoba, która ma skończone 16 lat, zamieszkuje w Toruniu lub przebywa w nim ponad 183 dni w roku, pracuje, uczy się lub prowadzi działalność. Jedna osoba może zgłosić maksymalnie trzy projekty: dwa do puli lokalnej (w okręgu, w którym mieszka) oraz jeden do puli ogólnomiejskiej. Tego samego projektu nie można zgłosić do dwóch pul. By złożyć wniosek należy wypełnić specjalny formularz, nadać mu tytuł i podać mocne argumenty, które przekonają ludzi do głosowania. Do dokumentów trzeba także dołączyć materiały wskazanie w formularzu i zebrać minimum 15 podpisów poparcia dla pomysłu. Wnioski można składać w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, pok. nr 35 lub dowolnym Punkcie Informacyjnym UMT do końca marca bieżącego roku. Należy pamiętać o dostarczeniu do urzędu papierowej wersji wszystkich dokumentów. W kwietniu i marcu będzie prowadzona ich weryfikacja, a w potem odbędzie się głosowanie.