„Dbam o miasto” to nowa aplikacja, dzięki której mieszkańcy będą mogli zgłaszać problemy i usterki pojawiające się w przestrzeni miejskiej
Serwis internetowy dostępny jest pod adresami: www.dbamomiasto.torun.pl, www.dom.torun.pl oraz na urządzeniach mobilnych w systemach Android oraz iOS. Aby uzyskać dostęp do „Dbam o miasto” mobilnie, należy ściągnąć aplikację miejską „Toruń” – od dzisiaj znajdziemy tam nowy moduł.
W serwisie zgłosić można 6 kategorii spraw:
- Drogi, np. niedziałające oświetlenie, uszkodzona jezdnia
- Uszkodzenia, dewastacja przestrzeni publicznej, np. uszkodzony chodnik czy ławka
- Komunikacja, np. zniszczony rozkład jazdy
- Odpady komunalne, np. dzikie wysypisko, brak odbioru odpadów komunalnych
- Zieleń, np. przewrócone drzewo, sople na dachu
- Bezpieczeństwo i porządek publiczny, np. czystość chodników, spalanie odpadów lub niedozwolonych paliw
Jak zgłosić sprawę?
- Wskaż miejsce wystąpienia usterki na mapie
- Zaloguj się lub załóż nowe konto w serwisie
- Wypełnił formularz: temat, opis, kategoria
- Zrób zdjęcie
- Wyślij zgłoszenie
– Na mapie widoczne będą również zgłoszenia innych użytkowników aplikacji, co pozwoli uniknąć powielania zgłoszeń przez osoby, które również zauważyły ten sam problem – powiedział dyrektor Biura Projektów Informatycznych Mariusz Szefera.
System na podstawie kategorii zgłoszenia automatycznie przekaże je do odpowiedniej komórki UMT, która zajmie się jej obsługą: Miejskiego Zarządu Dróg, Wydziału Gospodarki Komunalnej, Biura Ogrodnika Miejskiego oraz Straży Miejskiej. Na adres e-mail użytkownika systemu wysłane zostanie potwierdzenie wysłania zgłoszenia. W trakcie procesu analizy osoba zgłaszająca problem na bieżąco otrzyma również informacje o przebiegu prac nad zgłoszeniem.
źródło: torun.pl
https://www.youtube.com/watch?v=fLou66x2jPc