Zmiany w legitymacjach osób niepełnosprawnych

0
1351

Od 1 września zmieni się wzór legitymacji osoby niepełnosprawnej, który został określony w rozporządzeniu ws. orzekania o niepełnosprawności oraz jego stopnia

Zmiany dotyczą druków wniosków o wydanie legitymacji. Zgodnie z wprowadzonymi modyfikacjami dokument będzie można wystawić na okres ważności orzeczenia, nie dłuższy niż:

  • 5 lat w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność,
  • 10 lat w przypadku legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności wystawionych osobom, które nie ukończyły 60 roku życia

W nowych legitymacjach, które będą drukowane na spersonalizowanej karcie wykonanej z poliwęglanu, dane dotyczące stopnia i rodzaju niepełnosprawności będą wpisywane tylko na podanie osoby wnioskującej. Jeżeli osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie, dokument wystawia się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia.

Legitymacje dokumentujące niepełnosprawność, które zostały wydane przed dniem wejścia w życie rozporządzenia zachowują swoją ważność do terminu ustalonego na dokumencie.