Prace na odcinku od ul. Szosa Chełmińska do ul. Szosa Okrężna są kontynuacją ważnej inwestycji, którą miasto realizuje od kilku lat. W latach 2013-2015 zrealizowano budowę I i II etapu Trasy Średnicowej (I etap: od ul. Grudziądzkiej do ul. Szosa Chełmińska, II etap: od ul. Grudziądzkiej do ul. Szosa Chełmińska). Sposób realizacji tego projektu, to rzecz, którą miasto chce konsultować z mieszkańcami
Na inwestycję składają się następujące zadania:
- budow połączenia z ul. Wybickiego wraz z przebudową całego odcinka ul. Wybickiego do projektowanego skrzyżowania z ul. Kaszubską (odcinek o długości ok. 310 m),
- przebudowa ul. Kurpiowskiej (odcinek o długości ok. 60 m),
- budowa skrzyżowania z ul. Kaszubską wraz z odcinkiem ul. Kaszubskiej (odcinek o długości ok. 190 m),
- przebudowa skrzyżowania z ul. św. Józefa wraz z przebudową odcinka ul. św. Józefa (odcinek o długości ok. 240 m),
- przebudowa ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Borowiackiej do ul. Kaszubskiej z budową skrzyżowania z ul. Kaszubską (odcinek o długości ok. 150 m),
- przebudowa ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Źródlanej do ul. św. Klemensa (odcinek o długości ok. 250 m),
- przebudowa ul. św. Klemensa wraz z budową skrzyżowania z ul. św. Klemensa (odcinek o długości ok. 460 m),
- przebudowa odcinka ul. Morycińskiego wraz z budową skrzyżowania z ul. Morycińskiego (odcinek o długości ok. 170 m),
- przebudowa ul. Szosa Okrężna (odcinek o długości ok. 200 m),
- budowa chodników wzdłuż w/w odcinków dróg,
- budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Trasy Średnicowej Północnej,
- budowa parkingów: przy ul. Wybickiego (100 miejsc postojowych), Kaszubskiej, Grunwaldzkiej, przy Toruńskich Wodociągach,
- budowa zatok autobusowych wraz z peronami,
- budowa oświetlenia ulicznego,
- budowa i przebudowę kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem drogi,
- przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją (kolizje elektryczne, kolizje telekomunikacyjne, kolizje wod-kan-gaz.),
- rozbiórka istniejących ogrodzeń, budynków zlokalizowanych w kolizji z projektowanym układem drogowym.
Efekty inwestycji:
- zintegrowanie sieci połączeń komunikacyjnych miasta,
- usprawnienie dojazdu do przyległych nieruchomości, obiektów użyteczności publicznej,
- zwiększenie dostępności sąsiadujących osiedli do szkieletu drogowego Miasta Torunia,
- poprawa komunikacji pomiędzy różnymi częściami miasta,
- usprawnienie komunikacji zbiorowej,
- poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez wydzielenie odrębnych szlaków komunikacyjnych ruchu pieszego i rowerowego, budowę azyli dla pieszych (wyspy), budowę zatok przystankowych.
W ramach konsultacji, Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia we współpracy z Miejskim Zarządem Dróg, zapraszają na spotkanie z projektantami 4 lipca 2018 r., o godz. 17.00 w Akademickim Centrum Sportowym przy ul. św. Józefa 17. Projektanci przedstawią możliwe warianty budowy Trasy średnicowej Północnej i odpowiedzą na pytania mieszkańców związane z planowana inwestycją. Wszelkie uwagi dotyczące projektu można również kierować na pocztę elektroniczną, przesyłając maile na adres: konsultacje@um.torun.pl lub zwykłą pocztą na adres: Urząd Miasta Torunia, Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji, ul. Wały gen. Sikorskiego 87-100 Toruń.
Powstały cztery warianty budowy trasy na odcinku od ul. Szosa Chełmińska do ul. Szosa Okrężna, których projekty dostępne są do pobrania na stronie Gminy Miasta Toruń.
Klaudia Kapela
Źródło: torun.pl