Od 24 grudnia od godziny 8.00 na placu Hoffmanna pojedziemy turbiną. To drugie takie rondo na mapie komunikacyjnej naszego miasta
Przypomnijmy, rondo jest zaprojektowane w taki sposób, aby potoki ruchu pasa wewnętrznego i zewnętrznego na nie przecinały się. Organizacja ruchu na takim skrzyżowaniu wymaga od kierującego przed wjazdem na rondo wyboru odpowiedniego pasa. Jest to szczególnie ważne, ponieważ podczas jazdy na samym rondzie nie ma możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny i odwrotnie.
Pojazdy poruszające się po rondzie turbinowym są bezkolizyjnie kierowane do odpowiedniego wylotu. Zgodnie z zasadami ruchu drogowego na tego typu skrzyżowaniach tramwaj znajdujący się na rondzie, który z niego zjeżdża, ma bezwzględnie pierwszeństwo przed pojazdami. Jeżeli zaś tramwaj włącza się do ruchu na rondo, a pojazd znajduje się już na skrzyżowaniu ustąpić pierwszeństwa musi pojazd szynowy.
– Na placu Hoffmanna dochodziło często do kolizji i stłuczek. W celu ograniczenia liczby zdarzeń zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na tym rondzie, na wzór ronda na placu biskupa Jana Chrapka. W naszej ocenie wprowadzone rozwiązania będą bardziej czytelne dla kierowców, a brak możliwości zmiany pasa na rondzie zlikwiduje potencjalne miejsca kolizji. Należy jednak pamiętać, że kierowcy znajdujący się na rondzie muszą zachować szczególną ostrożność, zwłaszcza przy przejeżdżaniu przez pasy dla pieszych i przejazdy rowerowe – wyjaśnia Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD.
Poniżej kilka graficznych wskazówek dla kierowców:
Wlot od ul. Bema (od strony Bydgoszczy)
Wlot od ul. Bema (od strony Areny Toruń)
Wlot od ul. Fałata
Wlot od ul. Kraszewskiego