Formalna część prac nad długo wyczekiwanym remontem mostu drogowego w Toruniu dobiega końca. Właśnie zapadła najważniejsza decyzja!
31 stycznia wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz przekazał Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej prezydentowi Torunia Michałowi Zaleskiemu.
– Kluczowe zezwolenie na realizację przebudowy mostu im. Józefa Piłsudskiego i budowę przeprawy tymczasowej jest w naszych rękach. Dzięki sprawnej pracy pana wojewody Mikołaja Bogdanowicza i jego służb za kilka tygodni będziemy mogli rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę, a na wiosnę przystąpić do prac – powiedział prezydent Torunia Michał Zaleski.
– Za nami wielomiesięczny etap formalny. Byliśmy zdeterminowani, aby zakończyć procedurę wydawania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej jeszcze w styczniu br. tak, aby miasto mogło ubiegać się o dofinansowanie rządowe do realizacji inwestycji. Jestem pewien, że dobrze przygotowany wniosek da Toruniowi dużą szansę na dodatkowe wsparcie i odciąży miejski budżet – zapewnił wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz
Znamy już pierwsze wyniki trwającego od końca grudnia postępowania przetargowego na Generalnego Wykonawcę. Do tej pory wpłynęły 72 zapytania od 13 firm. Na 14 lutego planowane jest otwarcie ofert, tego też dnia poznamy ostateczną liczbę wykonawców, zainteresowanych realizacją tego przedsięwzięcia.
Rozpoczęcie rozbudowy mostu planowane jest w II kwartale 2020 roku. W pierwszym etapie wyremontowana zostanie nawierzchnia mostu oraz zostaną wyczyszczone i pomalowane elementy, które znajdują się nad jezdnią. Rozpoczęcie tych prac poprzedzi ustawienie przeprawy tymczasowej. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.
CZYTAJ TAKŻE: Bądź z remontem mostu na bieżąco!
W II etapie remontu planowany jest remont chodników i tego, co jest do zrobienia poniżej mostu. Na realizację przedsięwzięcia miasto będzie starało się pozyskać środki zewnętrzne z tzw. środków rezerwy subwencji ogólnej.
Szczegółowy zakres prac:
- poszerzenie tzw. półek, na których znajdują się ciągi piesze i rowerowe do 4,2 m, co pozwoli na rozdzielenie ruchu pieszego i rowerowego na przeprawie, z każdej strony mostu;
- lokalne naprawy istniejącej płyty pomostu;
- wymiana uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej pomostu takie jak: podłużnice, stężenia wiatrowe, blachy węzłowe;
- wykonanie nowego wyposażenia na obiekcie takiego jak: kapy chodnikowe, nawierzchnia jezdni i chodników, odwodnienie, oświetlenie, iluminacja, bariery drogowe;
- przebudowa przyczółków mostu: wykonanie nowych skrzydełek; rozbiórka i odtworzenie ścianek żwirowych; wykonanie strefy za przyczółkami; wykonanie płyt przejściowych;
- przebudowa sieci zlokalizowanych na obiekcie;
- przebudowa i infrastruktury technicznej kolidującej z projektowaną inwestycją;
- zabezpieczenie antykorozyjne istniejącej i projektowanej konstrukcji stalowej;
- oczyszczenie i uporządkowanie terenu pod obiektem;
- budowa punktów widokowych;
- zejścia na Kępę Bazarową;
- powstanie nowego zejścia na Bulwar Filadelfijski wyposażonego w windy dostosowane dla rowerzystów i osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
źródło: torun.pl