Komisja Europejska dokonała oceny projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II” i uznała, że jest on zgodny z unijnymi dyrektywami. Oznacza to, że miasto może liczyć na dofinansowanie inwestycji
Zrewitalizowanie dworca PKP Toruń Główny i pętli tramwajowej przy Motoarenie, powstanie węzła przesiadkowego na Alei Solidarności i przy Dworcu Miasto, zamontowanie tablic elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz zakup nowych swingów i modernizacja starych tramwajów – te zadania zostały zrealizowane dzięki pierwszemu etapowi projektu BiT-City. Pora na kolejne duże przedsięwzięcia.
II etap BiT-City zawiera osiem zadań, dzięki którym zostanie usprawniony transport publiczny w Toruniu. Głównym punktem jest budowa linii tramwajowej na tzw. osiedle JAR. Oprócz tego projekt zakłada modernizację torowisk wraz z siecią trakcyjną, zakup pięciu składów tramwajowych, 20 niskoemisyjnych autobusów (hybrydowych i elektrycznych) oraz pojazdów technicznych.
Zadania z projektu BiT-City II będą realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. W sierpniu w Ministerstwie Rozwoju w Warszawie, prezydent Torunia Michał Zaleski podpisał umowę o dofinansowanie inwestycji. Wyniesie ono 195,6 mln zł. Po podpisaniu umowy projekt został przekazany – jako tzw. „duży projekt” – do zatwierdzenia przez Komisję Europejską. Ta dokonała oceny i decyzją z 7 grudnia 2017 r. uznała, że jest zgodny z unijnymi dyrektywami.
Całkowita wartość projektu pn. „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II” wynosi 400,4 mln złotych, a koszty kwalifikowane 322,4 mln zł.