Oddzielne przejazdy na lewym i prawym brzegu Wisły? To dopiero jedna z wielu propozycji!

0
1267

Trwa pierwszy etap konsultacji w ramach planowanej remarszrutyzacji toruńskiej komunikacji miejskiej

Remarszrutyzacja to zestaw działań związanych z rozbudową i modyfikacją organizacji miejskiego transportu publicznego. Z uwagi na liczne drogowe inwestycje, budowę nowego osiedla czy rozrost lewobrzeża miasto planuje przekształcić nieco system komunikacji i sposób jej organizacji. W planach uwzględniono

  • powstanie w 2021 roku linii tramwajowej z Chełmińskiego Przedmieścia na JAR,
  • wprowadzenie modułowych częstotliwości kursów (np. co: 10, 12, 15, 20, 30 i 60 minut), tak by autobusy konkretnych linii kursowałyby w poszczególnych godzinach w tych samych odstępach czasowych,
  • wprowadzenie przemienności odjazdów na wspólnych odcinkach tras, tj. cyklicznie powtarzających się, w miarę możliwości równych odstępów pomiędzy odjazdami poszczególnych  autobusów z danego przystanku,
  • wyeliminowanie dublowania się tras tramwajowych i autobusowych,
  • zwiększenie częstotliwości kursów na głównych ciągach komunikacyjnych,
  • wprowadzenie linii osiedlowych dowożących do linii tramwajowych lub autobusowych o wysokich częstotliwościach kursów.

Pojawiło się też kilka innowacyjnych pomysłów, których realizacja nie jest wykluczona. Do Urzędu Miasta wpłynął choćby wniosek z propozycją rozdzielenia komunikacji na lewym oraz prawym brzegu Wisły i  uruchomienia wahadłowej linii autobusowej przez most im. J. Piłsudskiego. Według tej koncepcji autobusy kursujące po lewobrzeżu dojeżdżałyby na przykład do Dworca Głównego. Stąd zaś – do alei Solidarności, funkcjonowałaby linia wahadłowa. Natomiast autobusy na prawym brzegu Wisły dojeżdżałyby tylko do alei Solidarności.

Ważna jest opinia mieszkańców. Swoje uwagi można wysyłać drogą mailową na adres: konsultacje@um.torun.pl. Deadline to 30 kwietnia 2018.