Trwa przetarg na modernizację torowisk tramwajowych

0
1440

Sześć firm stanęło do przetargu na modernizację trzech torowisk tramwajowych w Toruniu. W efekcie miasto zyska nowe tory i sieć trakcyjną, zielone torowisko, wyposażone w sygnalizację świetlną, przejścia dla pieszych, odnowione jezdnie i chodniki oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej

Projekt obejmuje modernizację trzech odcinków torowisk wraz z siecią trakcyjną: ok. 2,5 km toru pojedynczego na ul. Bydgoskiej, ok. 3 km od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego oraz ok. 2,7 km od pl. Niepodległości do ul. Reja. Do przetargu stanęło sześć firm – każda złożyła oferty na każde z trzech zadań.

  • Konsorcjum Colas Rail Polska Sp. z o.o. i Colas Rail SAS na zadanie pierwsze na kwotę 39.392.472,01 zł brutto, na zadanie drugie – 35.515.980,62 zł brutto, a na zadanie trzecie – 38.387.573,22 zł brutto,
  • Torpol S.A. na zadanie pierwsze – 48.005.745,39 zł brutto, na zadanie drugie – 36.975.398,08 zł brutto, a na zadanie trzecie – 47.120.305,72 zł brutto,
  • TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Spółka Komandytowa na zadanie pierwsze 41.828.246,17 zł brutto, na zadanie drugie – 36.291.169,85 zł brutto, a na zadanie trzecie – 39.413.162,30 zł brutto,
  • Strabag Sp. z o.o. na pierwsze zadanie 43.165.274,74 zł brutto, na drugie – 37.751.666,40 zł brutto, a na trzecie – 43.834.242,77 zł brutto,
  • ZUE S.A. na pierwsze zadanie  40.513.499,05 zł brutto, na drugie – 35.308.032,95 zł brutto, a na trzecie – 37.157.519,17 zł brutto,
  • Balzola Polska Sp. z o.o. na pierwsze zadanie 38.891.694,73 zł brutto, na drugie – 31.830.930,53 zł brutto, a na trzecie – 33.899.771,13 zł brutto.

Oferty zostaną sprawdzone pod względem formalnym i merytorycznym. Ponieważ łącznie przewyższają zarezerwowaną na ten cel kwotę, zostaną także przeanalizowane możliwości finansowe w celu wykorzystania rezerwy zawartej w budżecie projektu. Zadania modernizacyjne obejmą m.in. następujący zakres robót budowlanych:

  • przebudowa torowisk tramwajowych w śladzie istniejącego torowiska, w tym budowa torowiska zielonego wraz z systemem zraszania;
  • przebudowa sieci trakcyjnej z wymianą słupów trakcyjnych;
  • wymiana kabli zasilających i powrotnych do podstacji trakcyjnych;
  • wymiana nawierzchni drogowej w zakresie wynikającym z przebudowy torowisk;
  • przebudowa oświetlenia ulicznego;
  • wymiana lub odtworzenie nawierzchni na fragmentach chodników;
  • przebudowa i budowa sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych;
  • przebudowa sieci uzbrojenia technicznego;
  • przebudowa i budowa systemu odprowadzenia wód deszczowych;
  • rozbudowa systemu informacji podróżnych;
  • zabezpieczenie i zagospodarowanie zieleni, w tym nasadzenia.