Do 31 lipca każdy absolwent uczelni wyższej w Toruniu może ubiegać się o dodatkową nagrodę specjalną. Dla kilku najlepszych, którzy nie ukończyli jeszcze 30 roku życia i mają pracę, miasto ufunduje mieszkanie
Głównym warunkiem przystąpienia do programu „Mieszkanie dla absolwenta” jest posiadanie mniej niż 30 lat oraz ukończenie studiów ze średnią ocen oscylującą powyżej 4,7. Ostatnim kryterium, które będzie brane pod uwagę przez komisję, jest zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. Jeśli wszystkie powyższe czynniki są spełnione przez kandydata, może on się ubiegać o jeden z 5 lokali mieszkalnych, corocznie fundowanych przez władze Torunia.
Szczegółowe zasady dotyczące kandydatów:
- przed 30 rokiem życia, posiadający status absolwenta uczelni wyższej mającej siedzibę w Toruniu, który ukończył studia stacjonarne lub niestacjonarne drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na wydziałach lub w jednostkach organizacyjnych uczelni, zlokalizowanych na terenie miasta Torunia;
- jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę jeśli miejscem świadczenia pracy jest miasto Toruń;
- ukończył studia ze średnią ocen co najmniej 4,7;
- prowadził działalność naukową lub artystyczną mogącą wnieść znaczący wkład w rozwój nauki lub sztuki, w szczególności wydał publikacje naukowe, dokonał zgłoszenia patentowego, przeprowadził projekt badawczy lub prowadził prelekcje na konferencjach naukowych;
- nie posiada prawa własności lokalu mieszkalnego, spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego lub umowy najmu lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Toruń.
Wnioski składa się najpóźniej do 31 lipca w Urzędzie Miasta Torunia przy ul. Wały Gen. Sikorskiego 8 lub w wybranym Pukcie Informacjyjnym Urzędu przy ul. Grudziądzkiej 126b, ul. Poznańskiej 52 czy ul. Dziewulskiego 38. Punkty Informacyjne UMT czynne są codzinnie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00. Weryfikacji formalnej wniosków dokonuje Biuro Mieszkalnictwa UMT z siedzibą przy ul. Legionów 220 w terminie do 31 sierpnia każdego roku.
Kto ocenia?
Wnioski podlegają ocenie merytorycznej przez Komisję do spraw Realizacji Programu Absolwent, powołaną zarządzeniem Prezydenta Miasta Torunia. Komisja składa się z 7 członków, którzy reprezentują Prezydenta, członków Rady Miasta Torunia oraz toruńskich uczelni wyższych.
Na jak długo zawierana jest umowa?
Umowa najmu w ramach programu zawierana jest na 5 lat, ale nie dłużej niż na czas trwania zatrudnienia na warunkach umowy o pracę. Ponadto Absolwent po upływie każdego roku od dnia zawarcia umowy najmu składa zaświadczenie o zatrudnieniu. Po zakończeniu umowy najmu zawartej na czas określony, na wniosek absolwenta i po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Mieszkaniowej i właściwej komisji Rady Miasta Torunia, można zawrzeć z absolwentem umowę najmu na czas nieokreślony.
Dodatkowe informacje znajdziecie pod tym linkiem KLIK