Nie dostałeś się na studia? Sprawdź jak się odwołać!

0
4567
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maturę zdałeś bez problemu, złożyłeś dokumenty na wymarzony kierunek studiów, zestresowany czekałeś na wyniki i… nie udało się? Czasem tak bywa, ale to przecież jeszcze nie powód, żeby się załamywać! Poradzimy Wam co zrobić w takiej sytuacji!

Nie przekreślaj marzeń o wymarzonym zawodzie, jeśli otrzymałeś komunikat, że nie zostałeś zakwalifikowany na studia. Zamiast się poddawać, złóż dokumenty do Odwoławczej Komisji Rekrutacyjnej UMK. Jednak możesz to zrobić dopiero wtedy kiedy otrzymasz pisemną decyzję o nieprzyjęciu na studia. Informacja o tym w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów nie stanowi podstawy złożenia odwołania. Należy to zrobić w ciągu dwóch tygodni od otrzymania decyzji TYLKO w formie papierowej.

Co dołączyć do odwołania?

Należy załączyć również dokument uprawniający do podjęcia studiów. Na studia I stopnia i jednolite magisterskie jest to kserokopia świadectwa dojrzałości wydana przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a na studia II stopnia jest to kserokopia dyplomu. Bez załączenia tych dokumentów odwołanie nie zostanie rozpatrzone.

Odwoławcza Komisja Rekrutacyjna UMK rozpatrując odwołania osób nieprzyjętych, bierze pod uwagę tylko kwestie formalne takie jak błędy i uchybienia proceduralne oraz błędy techniczne. Uwzględniane nie są oświadczenia woli, pozaszkolne osiągnięcia czy czynniki społeczne np. trudna sytuacja rodzinna, materialna czy zdrowotna. Jej pierwsze posiedzenie zaplanowane jest w połowie września – dokładny termin podany zostanie w sierpniu.

O tym, czy pozytywnie rozpatrzono twoje odwołanie dowiesz się na swoim indywidualnym koncie IRK w zakładce „wyniki rekrutacji”. Zostanie tam umieszczony komunikat „kandydat został przyjęty na studia z odwołania”.

Przyjętym gratulujemy, a tym, którym się nie udało życzymy powodzenia!