Wiele firm inwestuje w praktyczne gadżety reklamowe, które można wręczyć klientom oraz partnerom. To świetny sposób, by zadbać o pozostanie firmy w pamięci odbiorców przez długi czas. Gadżet powinien być pomysłowy i funkcjonalny. Jednymi z najchętniej wybieranych akcesoriów są długopisy firmowe. Dlaczego warto w nie inwestować i jak je dobrze zaprojektować?
Dlaczego długopisy firmowe to dobry wybór?
Poręczne długopisy reklamowe nie są drogie. Firma nie musi dysponować dużym budżetem, by zyskać możliwość wypromowania swoich produktów i usług. Pod tym względem długopisy mają przewagę nad profesjonalnymi kampaniami czy billboardami, których produkcja wiąże się z dużym kosztem. Niska cena nie oznacza, że długopis jest mniej skuteczną formą reklamy. Wręcz przeciwnie – klient może nosić go przy sobie i korzystać z niego przez długi czas, więc logo i nazwa firmy będą towarzyszyły mu na co dzień. Otrzymanie funkcjonalnego gadżetu wpłynie na zbudowanie pozytywnych skojarzeń z firmą w umyśle klienta. Choć długopis ma niewielkie gabaryty, daje dużo możliwości pod względem zaprojektowania na nim interesującego nadruku lub hasła. Warto wybrać kształt i kolor kompatybilny z wizerunkiem i wartościami firmy oraz tym, jak chce ona być postrzegana przez odbiorców. Długopis można spersonalizować tak, by trafić w gust grupy docelowej. Dodatkowym atutem jest trwałość tego typu gadżetów. Zostaną one z klientem dłużej niż np. ulotki, które prawdopodobnie szybko znajdą się w koszu.
Jak zaprojektować długopis reklamowy?
Przy tworzeniu projektu długopisu firmowego ważne jest nie tylko dopasowanie go do grupy docelowej, ale przede wszystkim wymyślenie odpowiedniego napisu, dopasowanie rozmiaru i rodzaju czcionki do typu gadżetu, a także wybranie koloru nadruku. Grafika i hasło muszą być czytelne – należy pamiętać, że powierzchnia długopisu jest niewielka. Istnieją modele, na których można umieścić większy napis, lecz w przypadku klasycznego długopisu tekst powinien być przejrzysty, w kolorze kontrastującym z kolorami innych elementów. Projekt nadruku musi być zapisany w formie elektronicznej. Dzięki zastosowaniu grafiki wektorowej można uniknąć straty jakości. Najpopularniejsze formaty tego typu to:
- PDF,
- EPS,
- CDR,
- AI.
By zapisać projekt w formie wektorowej, należy skorzystać z odpowiedniego programu do wektoryzacji. Kolorystyka logo powinna być podana w palecie PANTONE. Czcionki muszą zostać przekształcone na krzywe i również zapisane w formacie wektorowym. Należy zachować ostrożność przy wyborze koloru samego długopisu. Przy łączeniu niektórych barw zachodzi konieczność podłożenia białej farby pod nadruk, co wiąże się ze zwiększeniem kosztów.
Podsumowanie
Możliwość spersonalizowania długopisów daje firmom ogromne pole do działania. Właściwy projekt pozwoli wypromować jej usługi i produkty dość niskim kosztem, a także zwiększyć świadomość klientów na temat istnienia firmy. Warto poświęcić czas na przygotowanie odpowiedniego projektu, by uniknąć przykrych niespodzianek.