Dobra domena to podstawa działalności i wizytówka w Internecie. Niezależnie, czy jesteś przedsiębiorcą, blogerem, dziennikarzem, czy zajmujesz się copywritingiem – swoją domenę powinieneś mieć! W tym tekście pomożemy Ci wybrać odpowiednią domenę!
Po pierwsze – daj się zapamiętać!
Twoja domena to pierwsza i najważniejsza wizytówka. Długa nazwa Twojej firmy nie zawsze będzie pasować do strony internetowej. Wielu przedsiębiorców zakłada swoje firmy według prostego schematu – imię i nazwisko. Czy to ciekawa nazwa na domenę? Absolutnie nie!
Nie zakładasz swojego prywatnego bloga, a Twoje działania nie będą wiązane z Twoją tożsamością. Domenę masz (zwykle) na cały czas działalności. Rozwijając się, zatrudniając kolejnych pracowników i poszerzając horyzonty swoich usług sprawiasz, że nazwa firmy znika gdzieś za mgłą. Wypracuj więc sobie markę. Pomyśl czym zajmuje się Twoja firma, znajdź kilka skojarzeń, znajdź coś, co łatwo zapamiętać. Nie sil się na coś, co Ci się nie podoba. To Ty musisz być zadowolony z nazwy swojej domeny i z dumą podawać ją swoim kontrahentom.
Podobnie jest z blogerami – imię i nazwisko nie jest dobrą domeną – skorzystaj ze swojego pseudonimu, zakresu działalności, pobudź kreatywność – to zaprocentuje! Wyjątkiem są blogerzy, których imię i nazwisko jest już marką. Tacy z pewnością mają jednak już swoje strony w Internecie
Porada: przy okazji warto zarejestrować również domenę zawierającą Twoje imię i nazwisko. Dobrym sposobem będzie przekierowywanie ruchu, ale o tym później
Po drugie – rejestruj tyle ile musisz!
Jeżeli wiesz, że Twoja działalność jest (i będzie!) adresowana do klientów w kraju, nie musisz brać wszystkich domen jakie są oferowane. Często wystarczy, że będziesz posiadał dwie – .pl i .com.pl. Możesz się wyróżnić i znaleźć nietypową domenę, ale pamiętaj, że trudniej będzie ją pozycjonować. Ciekawym rozwiązaniem są domeny z końcówkami miast. Możesz skorzystać z promocji w ecenter.pl . Dzięki akcji #whitedecember za zarezerwowane domeny w grudniu przez rok płacimy tylko złotówkę!
Jeżeli bardzo chcesz chronić swoją markę i myślisz o jej sporym rozwoju, to warto abyś wykupił pakiet domen – .pl, .eu, .com, .com.pl – to najpopularniejsze domeny w Polsce. Nie musisz brać .net, czy .net.pl – popularność tych domen znacznie spada.
Dobrym rozwiązaniem jest też ustawienie domeny głównej i przekierowanie ruchu z innych do tej macierzystej. Możesz mieć stronę z informacjami, która będzie miała rozszerzenie .info, a przy okazji inne przekierują ruch na tę główną.
Porada: pracownicy pomogą w doborze domeny i przekierowaniu domen na główną. Nie musisz być programistą – Ty jesteś specjalistą w swojej dziedzinie! Domena w ecenter.pl daje możliwość korzystania z pełnego wsparcia technicznego i doradczego
Po trzecie – współpracuj z wyszukiwarkami!
Wpisując w np. google wybraną przez klienta frazę pojawi się masa domen z usługami, które szuka. Cały sens w tym, aby być jak najwyżej. Możesz mieć różne domeny, ale niektóre pozycjonować jest trudniej. Jeżeli wybierzesz domenę z rozszerzeniem francuskim to wiedz, że w Polsce prawie nikt Cię nie znajdzie. Zdecydowanie szybciej wygenerujesz ruch na domenie z rozszerzeniem .pl, niż .net. Gdy jednak odbiorcą Twoich produktów będą też mieszkańcy Wielkiej Brytanii, to nie generuj ruchu na domenę .pl. Warto pamiętać o tych zasadach w trakcie przekierowania domeny na główną.